Ja förkylningen är inte bättre. Nyser och nyser....
 
Jobbade igår till idag. när jag skulle hem åkte jag förbi Rusta för att köpa ett par vita lakan till, för att skarva i när jag ska dela på dubbel-lakanen. Jag sydde ett par i veckan och det blev bra! Vi bäddade med dem idag.
 
Vi hade ett dubbeltäcke men det gick sönder i tvätten. Kanske skrivit det redan. Men det var värdelöst, svårt att hantera själv och som sagt för stort för tvättmaskinen!
 
På Rusta var det 25 % på mattor så jag köpte en grå fin ullmatta och beställde en rund matta till hallen som de får in nästa vecka igen. Impulsköp!
 
När jag kom hem fixade vi lunch och sen gick vi ut. Jag red Tindra på ridbanan och sen gjorde jag iordning Birkir och red en kvart tills min elev kom. Islänningen! Ja han är född där och har släkt kvar, men själv har han växt upp i Sverige.
 
 
 
 
Idag fick han rida en stund på banan, sen gick vi till skogen och kryssade mellan träden. Det gick bra! När vi kom tillbaka var Anette redo med kaffe och bullar, hans kompis och min granne! Satt i solen och njöt!
 
När de åkt iväg så mockade jag hagen och sen gick hundarna och jag en promenad innan vi gick in. Fick ihop några kantareller till en sås. Hade tagit fram lammkotletter.
 
 
 
 
Maten blev klar lagom till Så mycket bättre på tv. Det var ganska bra tyckte jag. Gillar Eric Gadd. De flesta låtar. Och Linnea Henriksson är duktig! Louise Hoffsten som är från Linköping gillas med, även om dagens låt inte gjorde något avtryck hos mig. Christer Sjögren var konstig, ena stunden sa han att han inte brydde sig längre om hur han såg ut, utan kunde bjuda på sig själv. Sen vägrade han ta på sig en mössa! Haa ha!
 
Stor vet jag vem det är, men inte min stil direkt. Sen var det en kille som jag inte har en aning om vem det var. Charlotte Perelli var ju med också.
 
Nu har jag beställt tyger och resår från en tygaffär på nätet. Det finns inga tygaffärer här längre, Förr fanns flera stycken. 
 
Dags att sova nu. Klockan är halv 1.
 
 

3 kommentarer

Anonym

21 Oct 2018 09:00

Lugn och fin nu, inte anstränga dej med lockande (kommer från rätt mun)
Kul med din elev, gick du i skogen då han red där?
Det var så roligt att komma till dej och rida :)

Jag har aldrig gillat Eric Gadd, men man får en annan uppfattning nu när man ser programmet...kul!
Haha...tänkte på Christer som vägrade huvudbonad, men kopplade inte ihop det med det han sagt om att bjuda på sej själv och inte bry sej så mycket..Klockrent ju haha

Det var verkligen isande kalla vindar vid havet, jag var övertygad om att jag skulle vakna dagen efter med feber och halsont, men det satte sej i kroppen istället. Inte blir det bättre av kullerbyttan ur sadeln, men då slog jag bara nacken och jag tror felande kotan i ländryggen hoppade tillbaka till sin plats.

Jag är jättespänd på att se de foton hon tog med sina riktiga kameror...

Marianne

21 Oct 2018 09:05

Jag sitter knappt kvar på en häst som snubblar
det beror ju på min obalans, jag åkte ju av Faxen då han snubblade i traven...

Min balsnsnerv på vänster sida är ju i det närmsta död, så är jag riktigt trött vinglar jag som om jag var berusad.

Marianne

21 Oct 2018 19:11

Bra att du bäddat ner dej idag!
Men vad tråkigt med sånt gnäll i bokgruppen, det är väl bara att sluta lyssna om man tycker uppläsare är dålig? Eller bita ihop, lyssna och acceptera att alla läser olika. Jag har också irriterat mej på nån läsare, men valde att lyssna ändå.
Kul idé med gnällkassa, kunden kanske skulle komma på sej själv om man pekade dit..Och de som kommer försent eller maskar på jobbet skulle bli stationerad där... haha
Krya på dej nu!

Kommentera

Publiceras ej