Hur fort går veckorna egntligen! Det bara swishar till!
 
Igår jobbade jag hela dagen tills idag. På fm var vi på fortbildning i Linköping. På eftermiddagen var vi hemma hos mig, då de helt pltsligt stängt av vattnet i lägenheten, utan förvarning!
 
Imorse åkte jag direkt och storhandlade  och när jag kommit hem så kom Karin och två små töser! Vi började som vanligt med fika. Emilia matade hundarna med salami och smörgåsrån.
 
 
 
 
 
 
När vi gick ut så tog vi en promenad till skogen och plockade några svampar. Emilia hjälpte till och hittade faktiskt någon. Sen släppte vi ut tackorna som stod inne för de var nyklippta. De fick vara ute till kvällen.
 
Sen red Karin och även Eva kom och red på Birkir.
 
efter lunch åkte Karin hem och hundar och gick en sväng och plockade lite mer svamp, så jag fick ihop en sås till maten.
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

06 Oct 2018 14:47

Det måste väl ha varit något akut med vattnet eftersom de inte meddelat i förväg?
Misstänker att Emilia är hundarnas favorit ;)
Ni verkar ha mer svamp än vad vi har här, J har hittat en del, men jag hittade ju knappt något.

Sv, Donaldo är en jättefin häst, jag hade tänkt sluta på ridskolan efter den terminen, men nu blir det nog inte så;)
Magnus är ju mest en skogsmulle, men det är ju skön avkoppling så det känns bra att kunna låna honom ibland.

Erika hade också haft strul med blogg.se, jag fattar inte varför du inte får svar när du mailar? De har alltid svarat snabbt och trevligt när jag hör det...konstigt?!

Ang schemat så är det lite olika hur många timmar de får dela ut, vid olika tillfällen, sen var det ju många som slutade i våras.
Det är tydligen så här det är inom handeln och vården numer, inte konstigt att utbrändhet blivit en så vanlig sjukdom.

Det med äggen är jag riktigt arg över, men det kan vara ett missförstånd, även om jag tycker att man frågar VARJE gång,
De hade frågat för några år sedan och fått ja.
Det är lite komplicerat så jag ska förklara när vi ses om en vecka

Kommentera

Publiceras ej