Det var varmt idag med. När vi gick hundpromenad så tog jag av mig och hade bara t-shirt.
 
Idag var Allie den enda tiken. Sen var det en gäng hanhundar. Jag trodde det skulle bli stökigare, men efter bara en liten bit så flöt allt på! Det är ju alltid avståndet det hänger på. Och det höll vi!
 
Vi fikade efter och det var helt underbart skönt!
 
 
 
 
 
Var och hämtade äpplen hos Lisa på eftermiddagen. 4 backar till! Fattar inte hur mycket de fått på bara två träd.
 
Efter en kopp kaffe så gick jag ut och mockade och lyssnade på ljudbok. Sen en ridtur på fina Tindra. Idag var hon  så där samarbetsvillig igen! Blir så glad!
 
 
 
 
 
När Tomas kom hem så hjälpte han till att starta gräsklipparen så jag kunde klippa! De var välbehövligt! 
 
 
 
Har fått ont i halsen så jag har gjort ingefärsvatten och bälgat i mig.
 
 
 
 
 
På hundpromenaden idag var Annette med och då berättade hon att hon har en bok om trakten här. Där var en bild på vårt hus som det såg ut för länge sedan. på 50 talet troligen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

17 Oct 2018 22:29

Kul med boken!
Man blir så glad när man känner att det flyter på och går framåt i samarbetet med hästen, som ett rus, nu kom jag på att jag aldrig mer får känna den känslan:(
Vilka mysiga promenader, är det grannar eller kommer de längre ifrån?

Jag gillar också att köra genom skogen, det var så vackert när nu när jag gjorde det...håller med att det ger ett lugn i själen.

Marianne

18 Oct 2018 09:54

Hur gör du ditt ingefärsvatten?
Du har ju nästan alltid sällskap vid fikat, annars kan du ju titta på programmen du missat då?!
Det har jag gjort ibland.

Nej inga jakthundar, matten cyklade, hon har gått över gården i alla år och hennes hundar både jagar katter och höns samt skiter på gräsmattan.
Som tur är så är de som Leo, det var bara roligt att skapa oreda i hönsflocken, inte jaga för att döda.

Kommentera

Publiceras ej