Åkte hem från jobbet på fm och började med avslutning på valpkurs. Idag kom bara två, så det blev lite privatlektion, nästan. De fick önska vad vi skulle göra.
 
 
Det var underbart väder idag så vi har varit ute hela dagen. Tog lunchen ute. Tomas kokade korv och lade i termos, medans jag borstade Tindra. Vi åt och sen red jag ut. Mio och Allie var också med. 
 
Tog vägen bort till Ängsnäs för att det är enklast när båda hundarna är med. Först möter vi en tävlingscyklist med jättehög musik i lurarna! Tindra brydde sig inte men hundarna ville fram till honom! Han hörde ju inget och det gjorde visst inte hundarna heller! Sen tänkte jag ta en kort galopp där det är lite uppför, då sparkade hon bakut! Tjohej!
 
 
 
 
 
Jag flyttade och gjorde mycket halter och halvhalter så tölten blev så härlig. Däremot måste jag börja med boots igen för hon trampade på sig i traven. Och då vill hon springa fortare.
 
När vi passerade den lilla dammen så flög förstås ett par änder upp så det blev lite skutt i sidled. Jag satt kvar iallafall!
 
När jag var klar med hästar och stalljobb så tränade jag med hundarna.Lite av varje. Rally med Jim och sen nosework med alla tre. 
 
Solen har värmt hela dagen, men när den gick ner blev det kallt! Vi gick in vid 18 tiden.
 
Tomas har börjat bygga på röken och här inne pågår fortfarande projekt hall, där uppe. Jag var och köpte en byrå till igår. Mattias  och jag var iväg en sväng till Ikea. Det blir kul när Tomas har rensat bort allt i sin hylla så vi kan flytta om!
 
 
I veckan ska jag försöka hinna träna, Denna vecka blev tyvärr inget...

1 kommentarer

marianne

08 Oct 2018 09:58

Alltså fattar inte folk vilka risker de utsätter både sej själva och andra när de har hög volym i lurar när de vistas på vägarna? Här körde Maria en bra bit efter en ryttare som red mitt på grusvägen med lurar i öronen...jag fattar inte! Visst jag lyssnar ofta på bok när jag är ute, men inte så högt att jag inte hör trafik.

Tindra bjöd på en fartfylld och sprallig tur, mysigt :)

Sv: Norriz kommer nog bara att gå ena vägen ;) härifrån till Osdal, lite oroligt är det ju eftersom han måste korsa några vägar samt järnvägen, han är extremt ljudkänslig och rädd för bilar, så förhoppningsvis ska det gå bra.

Men kan du röra dej efter att ha suttit och sovit? Jag skulle bli stel och få ondare överallt.

Kommentera

Publiceras ej