Ja det är livsfarligt att umgås med barnbarn.... Emilia och även Karin hostar och är förkylda. De var här en stund idag.
 
Igår började jag dagen med valpkurs. Så roligt, med vetgiriga ägare. Och vädret var kanonfint!
 
Men eftermiddagen sov jag. Helt däckad i 2,5 timme. Sen lagade jag mat medans Tomas flyttade tillbaka hästarna.
 
Sen sov jag mer eller mindre i soffan hela kvällen. Ändå sov jag hela natten!
 
Idag var det rallylydnad för några bekanta ansikten. Jättekul, men det var sååå varmt! Jag var genomsvett av värmen och kanske lite feber.  
 
Karin kom med Smilla och skulle vara med. Det var ju inte lätt med 2 barn som inte sov! Vi får nog be om barnvakt nästa gång. "Motta" (morfar )  får väl rycka in.
 
  
 
 
Vi lagade lunch och Emilia höll igång. Det är så svårt att hålla masken när hon spelar pajas med sina medvetna miner och uttryck. Hon åt mest oliver, tomater, gurka, lite lax och pasta med. Sen åt vi glass och björnbär.
 
 
 
  
 
 
 
När de hade åkt hem så sov jag igen i flera timmar. 
 
Nu har jag lagat lammgryta, som blev jättegod. Om jag visste att det fanns folk som kunde jobba så skulle jag ringa mig sjuk. Men det finns det inte, så det är bara att sova och hoppas att jag mår bättre imorgon. Om inte, så är det ett kort pass, bara dag imorgon. 
 
Tomas ska till Norge och jobba, så jag får klara mig själv. Dessutom tog jag extratimmar på tisdag. Vi måste få in en vikarie till.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

03 Sep 2018 10:33

Men så typiskt att Tomas ska vara borta nu när du känner dej hängig, men hur gör de andra på jobbet? Du har ju hoppat in med kort varsel, trots att du jobbat mycket, är det verkligen ingen annan som kan ta ditt pass? Alltså jag är allvarligt orolig, hur länge ska du hålla? Jag vet ju av erfarenhet att det inte kommer att gå så länge till, och då blir du liggande att stirra i taket och orkar varken med dina djur eller dej själv. Så snälla....börja ta bättre hand om dej nu, tillåt dej att vara sjuk när du är sjuk....finns det inga vikarier för en kort tids sjukdom, kommer det att finnas det när du blir långtidssjukskriven då?

Jag försökte få låna en äppelplockare, men det fanns ingen och jag vill inte köpa för mitt lilla träd. Jag går ju ständigt och tänker att jag ska flytta till Sthlm, och då behöver jag ju ingen ;)

Tack för tipset på medlet till kissen, ska googla på det.

Ta hand om dej nu....PÅ RIKTIGT!!!!

Marianne

03 Sep 2018 10:36

Att träna med infektion är farligt, man kan få hjärtmuskelinflammation om det vill sej illa, och det är inte att leka med....

Kommentera

Publiceras ej