Tomas var hemma idag. Vi var ju på begravning.
 
Victor kom hem över dagen. Tomas hämtade honom vid tåget vid 10 tiden. Jag dammsög av och duschade. Jag hade huvudvärk. Tog tablett och en kopp kaffe. Sen en tablett till....
 
Vi åkte iväg till kapellet. Solen strålade och det var varmt. Jag hade bara en klänning på mig. När vi kom dit gick vi raka vägen in. De andra stod utanför, de som inte är intresserade av vårt umgänge längre. Emilia satt i mitt knä. Både hon och de anrdra tre småknattarna var tysta och duktiga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Eftersom vi, Tomas och jag inte skulle följa med efteråt, så åkte vi direkt. Först till Granngården och köpte salt, sen Burger King och köpte med oss hamburgare hem. Åt i all hast och packade sen in oss och hundar för att åka och hämta slaktrester och fårskinn.
 
Vi hade tänkt stanna och rasta hundarna på hemvägen men Robert ringde och sa att de skulle komma allihop så vi åkte direkt hem.
 
Karin och Victor och barnen var redan här. Robert kom samtidigt som oss. 
 
Vi trängde in oss i köket och snart kom Stoffe också. Vi åt pannkakor och drack kaffe!
 
Jag fick överge dem efter en stund för jag skulle ha hundkurs. Nosework. Å vad de hade blivit duktiga! Idag körde vi utan godis på doftkällan och alla hundar hittade! Vi gjorde ändå ganska svåra gömmor! Mycket störningsdofter och så Hilma och Kasper som hängde med och hjälpte till!
 
Efter kursen så hade vi skinnen och slaktavfallet att ta hand om! Tomas tog skinnen och jag det andra. Höll på i 1,5 timme.
 
När vi var klara gick Tomas och lade sig. Jag tittade på Idol ( cmore) och åt kvällsmacka. Men nu är det snart dags att sova!

Kommentera

Publiceras ej