Igår var jag ledig men dagen swishade förbi!
 
Först var jag hos kiropraktorn, vilket kändes bra. Hon tittade på mitt knä också och sa att hon inte var expert på sånt, men rådde mig att ha ett stadigare knäskydd. Så jag åkte till ortopedtekniska och köpte ett. Inte billigt.....
 
När jag kom hem tog jag kaffe, macka och ägg innan hundarna och jag gick till skogen. Jag hade plockat lite svamp på onsdagen och nu hittade vi lite till. Det blev några liter tillsammans.
 
Skyndade hemåt och fodrade hästarna, sen skulle vi till veterinär Ritva i Boxholm.
 
Hade bokat tid till alla tre. Jim fick ta nytt blodprov för jag tror han har ett skov igen av anaplasman. Allie har varit knepig ett bra tag. Svårdefinerade saker. Fart upp från när hon sovit, som om hon fått en stöt. Vill inte gå på vissa golv och får lite panik och halkar ibland. Vill inte ligga i bäddarna utan bara på hårda golvet i hallen så hon har fått liggsår... Ritva kollade igenom henne och tog sen samma prov som Jim fått ta. Mio fick vaccin. Sist blev han så dålig efter så nu fick han en annan sort och jag fick vara kvar en stund efteråt. 3500:- kostade "kalaset".
 
På hemvägen handlade jag mat sen åkte jag  hem och åt lunch. Tur jag hade matlåda! Klockan var över 15  och jag var hungrig!
 
På kvällen var det vardagslydnadskurs. En deltagre hade sin man med sig. Han såg vår gamla betesputs som stod övervuxen av gräs och undrade om den var till salu! Vi har ju köpt en ny så idag var han och hämtade den gamla!
 
Idag kom Karin tidigt med flickorna för hon skulle till tandläkaren. Det var hålligång hela tiden. Emilia pratar och är så självständig. Allt ska hon göra själv!
 
När Karin kom tillbaka så hade vi hundpromenad med ett gäng hundar. Idag tog jag med alla tre hundarna. Sen var det Karin med Smilla och 4 tjejer till med 6 hundar. Vi hade tur att det var uppehållsväder. Det regnade både före och efter. När vi promenerat drack vi kaffe i min lilla lokal. Emilia höll förstås igång! Stella vaknade också och charmade alla!
 
När de andra åkt hem var vi i trädgården och gungade och plockade bär. Solen sken en stund.
 
 
 
 
 
 
Vi gick in och åt lunch efter en stund och sen åkte Karin och barnen hem. Jag var helt slut! Kände mig sjuk och hade ont i kroppen. Eva skulle komma och rida, men jag skrev att jag måste vila , så hon fick rida själv.
 
Jag vet inte om det är för jag sov jättedåligt inatt igen eller om det var för kiropraktorbesöket igår. Jag kände mig som om jag tränat hårt. Musklerna värkte.
 
Jag somnade i soffan och vaknade när hemtelefonen ringde. Hade stängt av mobilen bara. Men jag somnade om igen direkt och sov flera timmar.
 
Jag ska lyssna på kroppen och se till att vila när det behövs. 
 
Vaknade strax efter 17 och då kom Tomas hem. Vi tog en kopp kaffe och sen åkte vi och hämtade hem fåren.
Det gick smidigt.Vi var snart hemma igen. Släppte ut dem i hagen. Hundarna var väldigt glade över att de var hemma igen.
 
 
  
 
Fodrade grisar och hästar innan vi gick in och lagade mat. Fårfilé till kvällen och sen gjorde vi en stek tills imorgon. Örtagårdstek som ska ligga i en lag med massa kryddor efter tillagningen.

1 kommentarer

Marianne

16 Sep 2018 18:21

Men vad tråkigt med Jim och Allie, hoppas ni hittar vad som är fel med A.
Bra att du lyssnade på kroppen och sov på eftermiddagen
Det låter så gott med lamm/får-kött, jag har inga önskemål om någon speciell styckning, jag måste hitta en dag att komma snart. Hur jobbar du framöver?

Tänkte också att det var tur jag inte skulle vidare med flyg, hur skulle det lösas?
Jag ska kräva taxipengar från Västtrafik, deras tåg som var inställt, men blir lite sur, jag fick betala 1200 och de ersätter max 1140 eller vad det nu var, iallafall inte hela summan. IDIOTISKT!
ÅK mer tåg!!!! Va

Jag har fått rätt biljetter till hemresan nu, men blir det förseningar missar jag jobbet, börjar 17

Kommentera

Publiceras ej