Ja  jag har svårt att skriva. Min arm är helt "lam" efter att ha klippt två av hästarna på halsen. Sen lyfte jag en alldeles för tung säck och fick ont i ryggen. Birkir sparkade mig på ena fotknölen (inte på flit) så den blir nog blå.
 
Sen är ju mitt knä dåligt på ena benet och på den andra har jag ju haft hälsporre. Knäskydd och fotskydd!
 
Herre jösses, känner mig halvdöd!
 
Imorse började jag med ett gäng  (tre) som tränade rallylydnad. Det var trevligt.  Vi tog en kopp kaffe med innan de åkte hem.
 
Efter det körde jag Jim på övningarna en stund.
 
Fixade lunch. Spenat, korv och ägg. Det var gott! Snabbt går det ju med.
 
Efter det tog jag en ridtur med Tindra och Mio och Allie fick följa med. Det blev ju lugnt, har nyss satt igång henne igen.
 
 
 
 
 
Hon var lite envis, men när man får kontakt, då och då så är det så gött!
 
Tomas har hållt på med traktorn i "evigheter" och bytt någonting. Idag blev han äntligen klar! Lagom till jag var klar efter ridningen, så då gick vi in och fikade. 
 
När vi gick ut igen städade jag lite grann i stallet bland fodertunnorna. Sen klippte jag då Birkir och Tindra.
 
Imorgon ska tackorna åka på slakt, så sen delade vi av de som ska vara kvar och tog in dem i stallet. Det är Mira, vårt flasklamm (numera 5 år) sen den äldsta tackan vi har, en av de första vi köpte, hon är 10 år. Sen är det två yngre som är ett år. De kan vi betäcka nästa år tänkte vi.
 
 
 
 
 
Vi höll på ute till klockan 20. Då gick vi in och lagade tacos och köttfärssås av fårfärsen jag tagit fram. Tomatsås hade jag i frysen så det gick snabbt!
 
Nu är klockan snart 23 och jag ska dyka isäng. Min inre termometer verkar ha ballat ur. Jag fryser och svettas omvartannat på nätterna. Tomas säger att det är för varmt i sovrummet. Han hade svårt att sova. I vanliga fall fall brukar vi ju ha öppet fönster. Nu ligger jag med täcke och tjock filt, samt stängt fönster....
 
 
 

1 kommentarer

marianne

18 Sep 2018 10:49

Men fy, jag vet hur det känns, men det med armen är väl snabbt övergående? Kommer väl av vibrerande i klippmaskinen?
När skulle du få svar på Allies prover?

Jag kanske kan hitta en ledig dag att komma då jag jobbar sent dagen efter...måste gå igenom schemat, längtar verkligen efter att ses.

Kommentera

Publiceras ej