Frukost med morgontv. Det är dags igen. Det gör jag sällan på sommaren, om det inte är oväder! Annars ska jag ju snart ut igen!
 
 
 
Känner mig trött och seg och lite ledsen. Egentligen gillar jag augusti, det är min favoritmånad. Men jag är sliten.
 
Det känns som om jag är steget efter hela tiden. Somnar så fort jag sätter mig.
 
Orolig för hundarna. Jim som är bättre egentligen, som det ser ut iallafall, har så fula armbågar. Han envisas med att ligga på hårda golvet och har fått liggsår. Det har blivit väldigt svullet i den leden, som en golfboll nästan. Allie har likadant, sårig och vill slicka på det. Båda får ha tröjor på sig som jag har sytt. Inte helt enkelt då det regnar och är fuktigt ute mest varje dag. Värre än småbarn.....Sen fick Alie ett sår på bakbenet som ser tråkigt ut. Har bandage på det som måste bytas hela tiden då det blir blött.
 
Annars är de ju bättre i kroppen båda två. Hänger med på promenader i flera timmar.
 
Tur att det är svampår. Jag älskar att strosa runt och leta ihop med hundarna, då låter jag bli att tänka så mycket för en liten stund iallafall.
 
 
 
Idag börjar jag klockan två på jobbet. Har en jobbvecka med tre dygnspass. Förra veckan började jag ju efter semestern med ett pass bara!
 
Jag har inte ridit på flera månader, jo någon gång i sommar. Men inte regelbundet. Det är så mycket jobb där ute som tar tid, så jag orkar inte riktigt. Mockar, fodrar, halmar vindskydd, bär vatten i hink, skrapar flugägg. Börjat städa och rensa i stallet, men kommer ingenstans. Tänkte böra systematiskt och dammsuga och röja en bit i taget och det har jag gjort. Typ två väggar, sen kommer det alltid saker imellan. Som att fölet fick sår på hoven till exempel, då tar det många timmar som jag skulle gjort annat på egentligen. 
 
Nog med gnäll.....
 
 
I lördags fyllde jag år. Men eftersom vi sågs på mat kvällen innan, så var det som en vanlig dag. Vi gick en riktig långpromenad i regnet och sen städade Tomas vidare med ångmaskinen. så skönt att få rent i det trånga vardagsrummet. Det var ett tag sedan vi gjorde så noga. Nu ska jag köpa en ny matta dit. Fönstern blev tvättade. Tror det är tre år sedan.....
 
 
 
Igår regnade det hela dagen igen. Hästarna flyttades till hagen utanför huset på bete. Det funkar bra så länge det blåser och/eller regnar. Annars vill de inte vara där. 
 
En kväll väntade jag för länge att ta tillbaka dem, de var hysteriska, så jag blev trampad. Tror nästan att jag bröt en tå, för jag har ingen känsel i den, fast det gör ont i den med!
 
 
 
Nu ska jag ge hundarna frukost. Jim stirrar på mig! Det känns som om jag är personal här. Ha ha!!
 
Nu säger de på tv att man ska träna mer för att få mer energi! Vet ju det, imorgon ska jag ...
 
 

1 kommentarer

marianne

20 Aug 2019 09:03

Usch vad motigt du känner det, men du håller på med så mycket och glömmer bort att ta hand om dej själv.
Det är tråkigt när jobbet med hästarna tar så mycket tid att man inte hinner/orkar rida, så kände jag också den sista tiden som hästägare, orken fanns bara inte. Det var väl inte så vi tänkte när vi skaffade hästar?

Vad har Allie gjort på benet nu då? Kan dina djur inte hålla sej friska och skadefria en tid nu?

AJAJAJ hur tå ser ut!

Kommentera

Publiceras ej