Efter frukosten åkte vi på laserbehandling för vovvarna.  Allie har varit trött hela dagen efter det. Men det är rätt otroligt hur effektivt det är på värken. 
 
Kom hem och började med lunch och då kom Karin och barnen också. Vi åt mest rester, men jag stuvade också en påse spenat som jag hade i kylen. 
 
Vi gick ut efter maten och var nöjda för att solen sken. Efter 5 minuter började det regna! Men det kom bara några skvättar.
 
Emilia ville leta efter trattkantareller. Jag sa att de var nog slut. Jaa sa hon, rådjuren har nog ätit upp dem!
 
Vi hittade faktiskt en svamp, men lät den stå kvar, till rådjuren. Ha ha!
 
Så skönt att få hjälp med mockningen och foderpackning flera dagar denna vecka när jag varit lite halvrisig. Vi tog också in Tindra och Greta och borstade av dem.
 
Sen gick vi in och åt mellis innan de åkte hem. Gjorde smoothie och skar upp frukt. Men Emilia ville ha fika. Alltså pepparkakor sa hon. Trollungar! Stella härmar ju allt som Emilia säger. Hon säger ju redan korta meningar. Är det inte tidigt?
 
När jag fodrat hästar och får igen så åkte hundar och jag till affären och handlade och hämtade 2 paket till mig. När vi kom hem så kom även Tomas hem från sin resa. Så då blev det mat.
 
Nu är det snart Godnatt!
 
 Å snart är det jul igen.......
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

07 Dec 2019 10:23

Det har blåst här också men inget regn. Det är tur du har så bra hjälp när T är borta, det är ju så mycket jobb med djuren.

Då är det bara att vänta in smittan.

Kommentera

Publiceras ej