Igår söndag, var det en vanlig hemmadag.
Jobbade ute, mockade nästan hela hagen. Det var väl minst 3 fulla kärror. Klafsade runt i lera/skit där de promt måste bajsa. Annars har hagen torkat upp ganska bra. Det är bara på vissa ställen det är mjukt.
 
Det småregnade mest hela dagen och hundarna var så skitiga....
 
Stallhundar
 
 
Gjorde musli, bakade mandelkubb och började på köksgardinerna. Sydde en del igår och en del idag. Mest tid tar det att klippa och mäta....
 
Några hundpromenader blev det förstås också.
 
Och Gna´fick hänga med, busigare är någonsin.
 
 
Idag började jag att jobba klockan 8 och slutade 14. Enda korta passet på en fyraveckorsperiod. Jag gasade hem. Karin hade varit här en kort stund bara för Emilia var sjuk.
 
Så när jag kom hem bytte jag bara om och sen var vi ute till klockan 18.30!
 
Ett par timmar ägnade jag åt att rensa i landen. Det var vår i luften idag. Lite tidigt, jag vet. Men det var 9-10 grader och ett annat slags ljus! Promenad och lite godissök för hundarna med. Allie hittade ett ben som hon grävde ner!
 
Tindra har börjat få lite tillskott nu så hon fick komma in och äta lite hinkmat. De andra glodde avundsjukt!
 
När vi gick in så gjorde vi tacopaj, för det var en stor bytta färs kvar sedan sist vi åt och jag stekte alldeles för mycket. Gjorde en pajdeg med olja , som fanns på nätet. Det blev bra.
 
Nu ska jag sy igen!
 
 Köpte idag, kunde inte låta bli!
 
 
 
 
Ikväll var det fullmåne igen!
 

2 kommentarer

Marianne

19 Feb 2019 21:34

Vi hade också vårväder i söndags, det var trist att behöva jobba precis hela dagen, men men.
Mysigt att ta med en busig Gna' på promenad.Ja fy sjutton vad glad jag är att det inte är mitt jobb att mocka hagar längre, så kladdigt och tungt, blä!

Sv: Den där karln försökte vara rolig, han har sagt många konstiga saker.
Jag har två liktornar mellan tårna så dessa strumpor kändes bra.

Marianne

19 Feb 2019 21:47

Jag tyckte den nya serien var som du säger, gapig! Men ska nog ge den en chans till.
Häftigt foto på huset i månskenet, tänk vilka fina foton man kan få med mobilen!

Kommentera

Publiceras ej