Har inte hunnit/orkat skriva på några dagar. Nästan en vecka faktiskt.
 
Förra lördagen var jag på en kurs med Mio nästan hela dagen. Det handlade om frivillig hantering. Vi tränade bara med klicker.Jag var lite ringrostig men mot slutet av dagen var jag ganska nöjd. Och Mio tyckte att det var kul. Han är tacksam att ha med sig. Lätt att träna med och klarar alla typer av miljöer.
 
 
Instruktören Jenny hade aldrig träffat en lugn bc. Ha ha!
 
På kvällen fick jag krama alla barnbarn. Nåja, inte alla, de börjar ju bli stora. Elis fyllde 3 år och bjöd på tacos! 
 
 
 
Söndagen var det hemmajobb för hela slanten.
 
 
Måndag jobbade jag.Karin kom på fm och jag började klockan 14 så vi hann ses en stund.
 
 
 
Igår var jag på mammografi efter jobbet. Aj aj! Men det gick ju skapligt fort iallafall. När jag kom hem drack jag kaffe och satt i soffan en stund.
 
Efter en stundsutejobb åkte jag och köpte en massa tyg, jättebilligt! Av Annelie som lagt ner sitt företag där hon sydde barnkläder.
 
 
 
 
 
Efter lunch  började jag plocka bort adventsljustakarna. Då kom Eva så jag gick ut med henne. Hon red medans jag mockade och packade foder.
 
 
Är hon dräktig den där vita....?
 
 
Sen hann jag gå en promenad med hundarna innan det var dags för symöte/cirkel. Vad kul det var att ses!
 
Jag sydde vidare på Stellas pyjamas. Emilias nattlinne var redan klart!
 
 
 
 
 
 
 
Idag har jag varit hos min träningskompis Susanne och fikat. Hon bröt foten i Thailand! Men kanske hon kan hänga på nästa vecka så vi kommer igång igen.
 
 
Idag fick jag en vinst på posten. Två biobiljetter för att jag vann en fototävling med detta foto. Det var ju kul.
 
 
 

4 kommentarer

Marianne

06 Feb 2019 22:29

Grattis vad kul med vinsten, det är ett fint foto, men du visar många fina foton hela tiden.
Fattar inte att du hinner sy också, men nu jobbar du förstås inte så täta pass.

Jag lyssnar på bok ibland, men nu när jag varit sjuk har jag inte orkat, jag har mest sovit.
Den dagen jag blev yr, var jag bara ute några minuter och gjorde inget ansträngande...men all energi var ju tömd.

Anonym

06 Feb 2019 22:35

Jag hade influensa då jag var relativt nyfödd, mor pratade ofta om hur rädd hon varit för att jag var så sjuk, sen hade jag det en gång när Jovan var ca 1 1/2 år och hans pappa vägrade hjälpa mej så min syster ordnade med att det kom en från socialen och hjälpte mej på dagtid då vi var ensamma. Sen vet jag inte om jag haft det någon fler gång, men jag tycker jag kan slippa det faktiskt med tanke på att jag har kroniska sjukdomar...det kan väl vara antingen eller? Haha

Marianne

14 Feb 2019 12:58

Såg att förra kommentaren blev anonym, men misstänker att du vet vem som skrev?!
Nä det är en riktigt seg och utdragen influensa, men nu börjar jag känna mej skapligt bra, har inte haft feber på några dagar och det är meningen att jag ska jobba på lördag.
Nu är det bara klädd och lera här, och sååå äckligt i hagarna, hon mockar inte så jag fattar inte att hon vill släppa ut hästarna där, som om de går i värsta gödselstacken....jag mår illa :(

marianne

15 Feb 2019 15:23

Somliga har det bra...titta på TV och sova på betald arbetstid...hihi
Ja visst var det synd att Moa åkte ut? Men vi tittade på "andra chansen" i morse och där vann hon :)

Ja, nu har jag nog sovit klart, det kan vara bra att jag är trött i kväll för jag brukar alltid ha svårt att sova när jag ska jobba tidigt.

Kommentera

Publiceras ej