Igår morse gick vi upp tidigt. Jag gick med hundarna och Tomas tog stallet. Jag skulle ju jobba extra och Tomas skulle ut och jaga.
 
Jag åkte iväg halv 10 och kom hem idag halv 11! En bra dag på jobbet!
 
När jag svängde in hemma kom Karin och barnen.
 
Vi började med fika. Tomas satte just in en stek i ugnen som han hade brynt. Emilia ville sitta vid morfar idag och han skulle hjälpa till med allt. Hon pratar så mycket och ibland kan det vara svårt att höra när man inte är så van. Han träffar ju henne mindre än mig. Men om man inte förstår lägger hon huvudet på sned och säger samma sak om och om igen. Så jäkla söt!
 
Hon säger så roliga saker, önskar man kom ihåg dem. Hon säger saker som hon hört att andra sagt. Hon låter så förståndig!
 
 
 
 
 
 
När vi gick ut så fodrade vi hästarna och sen gick vi en promenad. Emilia ville leta efter svamp! Det hittade vi ingen tyvärr!
 
När vi kom tillbaka så red Karin och jag ut. Medans vi borstade hästarna så skulle Tomas gå in och kolla till steken. Han gick till huset och då ropade Emilia : Morfar, kom hit med dej.
 
När vi hade ridit så skulle Emilia rida. Hon red en bra bit och ville inte sluta. Lillasyster fick också sitta på en stund.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var ute i nästan 4 timmar. Tålmodiga barn! När vi kom in var vi jättehungriga. Steken var klar och det gick ganska fort att göra sås, potatis och kokta grönsaker. Sen kaffe efter och en liten bit mörk choklad. Emilia gillade den också , fast den var mörk och lite bitter.
 
Underhållning förstås av båda barnen! Emilia anväder sig av många fraser ifrån pippi Långstrump. Jösses vad hon snappar upp!
 
När de hade åkt hem var vi ute igen och matade djuren och Tomas fortsatte projekt: Lära  Gna´att dricka vatten . (Med äpplejuicesmak.)
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne cargus

07 Jan 2019 10:33

Barn säger så mycket roligt, tänk om man kunde memorera allt?
Emilia ser väldigt allvarsam och ansvarsfull ut där hon sitter med lillasyster framför sej.

Minns inte vad hon sa om hunden, men tror det var 10 år, han är ju lite grå om nosen.
Vi spelar ju lite olika kortspel, förr när J ville så spelade vi oftast gin rummy, men han gillar inte sällskapsspel eller kortspel så det är flera år sedan vi spelade. När T frågade mej i höstas tackade jag ja direkt, jag gillar att spela, även om jag oftast förlorar..

Kommentera

Publiceras ej