Ja det blir lite märkligt med dagarna. Denna vecka har jag bara ett arbetspass, tisdag till onsdag. Så nu är det avklarat.
 Så nu blir det lite långledigt, till måndag. I dec hade jag 204 timmar så det  kan ju vara skönt att börja med lite ledigt.
 
På nyårsafton blev det ganska lugnt ändå. Vi tog in hästarna vid 23.30 och hade dem inne en timme. Det sköts en del uppe i Varv, men ganska kort stund som tur var. Emmas hästar var lugna och fina. De hade radion på och lyset tänt till runt 01, då jag åkte ner och släckte.
 
Sen duschade jag och tvättade håret, för jag skulle ju upp och jobba dagen efter. 
 
På morgonen åkte vi ner och släppte ut Emmas hästar och sen direkt till jobbet. Det blev ett lugnt dygn på jobbet, med några promenader och film. Och god mat förstås.
 
Imorse handlade jag och sen hem till Tomas och drack kaffe.Karin och Stella kom också. 
 
 
 
Vi var ute och red, Karin och jag . Sen mockade vi innan vi gick in.
 
Det blev 3 rätters idag med, rester. Gott!     
 
 
 
 
 
 
 
 
Men när vi skulle ut och fodra kl 18 var Gná dålig igen. Vi som skulle göra kroppkakor......
 
Det blev inget med det. Vi var i stallet 2 timmar och grejade med henne. Till slut fick vi igång magen. Vi ska snart ut igen och kolla till henne.Och hoppas det är okej.                                                                       
 
 

2 kommentarer

Marianne

03 Jan 2019 10:10

Vilken mysig bild den sista med vinden i manen, vad är det med Gna' som gör att hon får dessa kolikkänningar så ofta? För det är väl kolik? Så jobbigt både för henne och er :(
Men så skönt att dina prover var bra, det är nog stress och utmattning som ger dina symptom, men det känns som du har börjar ta det liiiite lugnare nu och tänker mer på att inte stressa runt som en galning för att hinna allt samtidigt....men får bortse från dusch och hårtvätt mitt i natten...haha din toka!

Vad glad jag blev när du kommenterade bilden på mej, sanningen är att jag var jätteledsen och nyss torkat tårarna, och jag tog fotot för att rycka upp mej, skicka till någon som skulle svara precis det du skrev. Nyårsaftonens första del var hemsk, men när jag kom till festen kändes det bättre.

När jag skrev tillbakablicken ögnade jag igenom mina inlägg, och vet du...när jag läste början av året hade jag nästan glömt allt det tråkiga som hände då.
Det var som om det låg väldigt långt bakom mej, så det om att sommarens äventyr läkte och blev som att vända blad och börja helt nytt kapitel stämmer så bra, även om jag får lite downperioder nu så är det mycket lättare att komma upp igen. Jag känner mej mycket starkare.

Marianne

03 Jan 2019 10:14

Ha vad konstigt att du bara kan skriva på tre inlägg, får du inte fram de andra inläggen eller är det bara kommentarer som inte går? Skumt!
Har du platta, mobil eller laptop? Jag kan få fram och skriva på gamla inlägg på laptop, har inte försökt på platta eller mobil

Kommentera

Publiceras ej