Jag blev kvar till 14 idag på jobbet. Skulle ju ha slutat imorse.
 
Igår började jag 14. Så jag hann träffa Karin och barnen på fm. Sen var de kvar här när jag åkte.
 
Idag när jag kom hem så snöade det blötsnö. Usch, värsta vädret  för hästarna.
 
Fodrade innan jag gick en promenad med hundarna.Det mörknade fort. Hann precis hem innan det blev svart!
 
 
Dammsugarroboten fick jobba medans jag satte igång symaskinen. Hann sy lite innan Tomas kom och vi gick ut igen.
 
Fy så blött det är i lösdriften..... Fyllde upp med halm och gav dem mat igen. Och nu har vi ätit och slöat i soffat till tv.n och det är dags att gå ut igen.
 
 
Imorgon är det p-möte, så upp tidigt igen.

1 kommentarer

marianne

09 Jan 2019 15:00

Långt ditt extrapass blev. Hur fungerar robotdammsugaren hos er? Behöver du plocka bort eller flytta på saker? Det måste jag göra, lyfta upp lammfällen och flytta upp fladdersmusfåtöljen.

Sv; Det ä hormonerna som gör att kammarna blir illröda och benen blir åt det röda hållet, på de unga som inte är könsmogna blir den inte så röd.
På äldre hönor som inte värper eller på sjuka djur blir de inte heller så röda. Ungefär som tandkött blir blekt på andra djur. Man kan se på en hönas kam om hon värper.

Jag vet inte varför värken är värre, men tror jag har haft för mycket omkring mej. Det var ju kort besök i sthlm, en ganska tuff resa dit med den där hostande ungen, julafton med två livliga barn och det var ju lite tufft psykiskt runt nyår, samt att jag har haft en del stressiga, långa och tunga dagar på jobbet. Eller så är det bara så att fibron tar ett hårdare grepp om mej.
Jag har ju hört om de som inte klarar jobba över huvud taget, de som knappt med vardagen alls. Så jag ska väl inte gnälla egentligen.

Jag ringde och sa att jag skulle komma och jobba på fredag, men det var tveksamt om det gick?! de hade tagit in någon annan....vet inte om de kan neka mej att jobba min schemalagda tid, jag sa i söndags att jag behöver vara hemma ett par dagar, då sa hon att hon skulle sjukskriva mej hela veckan men jag svarade att jag hör av mej...och oavsett om man har intyg och bryter sin sjukskrivning kan de väl inte nobba en?
Vi hade ju en som var tjänstledig och en som fått vik på hans tjänst, han avbröt sin tjänstledighet och hon som vickade fick gå...vad är skillnaden?

Kommentera

Publiceras ej