Har jobbat helg och inte orkat blogga. Igårkväll somnade jag i soffan tidigt trots att jag sovit  bra 2 nätter.
Igår när jag kom hem så var det utejobb mest hela dagen. 
 
Idag har Karin och flickorna varit här. Det har varit full rulle som vanligt!
 
Stella är 9 månader nu och reser sig överallt. Emilia pratar och säger så mycket roligt , så man skrattar ju varenda gång man träffar henne!
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har vi utejobbat när de var här. Ingen ridning, för det har snöat blötsnö, så vi gick in så fort vi var klara.
 
 
Kaos innan man får på alla kläder.
 
 
Ute på promenad
 
 
 
Det kom en tjej på em och kollat spår som jag rapporterat in till en administratör  för en grupp där de letar efter en hund. Det är en collie som varit ute i 2 år!! Men de har en del observationer och är ganska säkra på att hon lever. Det finns en facebookgrupp där folk skriver mycket, men jag rapporterade inte dit. Det blir sånt rabbalder. Jag vet inte ens om det var hundspår, men det konstaterade hon som kom.
 
Jag såg spåren igår när det hade snöat och var väldigt lätt att se. Jag skulle rasta hundarna och Jim började spåra på vägen. Först trodde jag att det var räv eller något annat vilt djur. Sen såg jag att spåren såg ut som mina hundars spår och de var alldeles nygjorda. Det slog mig att det kunde vara collien. Hon har passerat här förut.
 
Det är nog inte lätt att få in en hund som blivit så förvildad, hon var dessutom skygg från början.
 
Men jag försöker sända lite goda tankar till henne iallafall.
 
 
När Karin åkt hem så sydde jag klart Hilmas topp och byxor.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej