Jag gillar när saker går bra och flyter på! Idag har jag mycket att vara glad över.
 
På fm var jag inne och grejade lite medans Tomas var ute och började köra bort gödselstacken.
 
Ewa ringde och pratade en bra stund. Alltid trevligt! Hon hade köpt några nya tackor och plötsligt ploppade det ut en lammunge! Eventuellt är de andra också dräktiga! Spännande!
 
Efter fm kaffet gick jag en promenad med hundarna. Härligt i solen. 
 
 
 
 
 
Till lunch gjorde jag lasange. Gick snabbt eftersom det fanns färdig köttfärssås i frysen.
 
När jag skulle fodra såg jag Gna´dricka vatten! Vad glad jag blev. Hon har ju inte druckit förut vad vi har sett, men nu kanske hon äntligen kommer på att det är gott och nödvändigt!
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen gick jag ut och hjälpte Tomas vid stallet. Nu är hela stora stacken bortflyttad. Gud så skönt! Det var så fullt och blev så svårjobbat nu i slutet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom in gjorde jag fruktsallad till kaffet. Med lite nötter och mörk choklad på toppen. 
Sen sydde jag en stund innan vi lagade middag. Lax blev det!
 
Imorgon är det jobb igen!
 
 

1 kommentarer

marianne

21 Jan 2019 22:28

Såna dagar minns man länge, och glädjen sitter ofta kvar flera dagar efter.
Men är det inte tidigt att lamma nu? Har det kanske med den varma sommaren/hösten att göra? Så sött litet svart lamm :)

När Leo lämnade bestämde jag att jag inte skulle bli sittande inne, utan gå promenader ändå, och det har gått bra, oftast går jag längre än jag skulle gjort med honom eftersom han inte kunde vara lös överallt.
Oftast så lyssnar jag på ljudbok, men inte när jag går i skogen då fåglarna håller konsert, då lyssnar jag hellre på dem.
Vad tyckte du om så ska det låta? Den färgade tjejen...var kom hon ifrån? Jag rös när ho satte igång, wow!
Rickard är en favorit hos mej

Kommentera

Publiceras ej