Gick upp tidigt och fixade ute med djuren. Sen gick fm med vardagliga saker. Lagade mat, var ute och ffodrade, rastade hundar.
 
Efter lunch åkte vi iväg till kiropraktorn med Allie. Usch vad jobbigt det var..... Vi var hos en ny kiropraktor som använde helt andra metoder. Allie skrek rätt ut och bet efter oss i skräck! Men visst blev det bättre efteråt, det såg jag med. Men jag gillar ju inte själv att gå till kiropraktorn. Den här var även veterinär, så han visste nog vad han gjorde. Men hon vi gick hos förut var så mycket mjukare. Tyvärr har hon startat eget i Stockholm, så hon kommer  inte hit mer.
 
På hemvägen så stannade jag och köpte hundmat på Bondmorans.
 
Fodrade hästarna innan jag gick in. (4:e målet För dagen) Satte på en kopp te occh fortsatte med maten. Jag har kokat fläsklägg, gjort rotmos, Pulled pork också.
 
När Tomas kom hem gick vi ut. Vi tempade Disa, hon var lite svettig. Men vi hittade inget galet, ingen temp eller annat
Mer hö till hästarna innan vi gick in och lagade mera mat. Nu finns det matlådor för flera dagar.
 
Nu är jag så trött så trött, måste ut och ta in Disa och Gna´och rasta vovvar.
 
 

2 kommentarer

marianne cargus

23 Jan 2019 10:08

Usch, stackars Allie,jag har varit hos kiropraktor en gång, det var en vidrig upplevelse, jag utsätter mej aldrig mer för något sådant, sen var det en kiropraktor som förstörde Brigade också, han hade en låsning som han haft i nästan hela livet och den skulle INTE lossas, men den där gubben gjorde det ändå, och B blev i sämre skick än någonsin. Man litar ju på att en yrkesman vet vad de gör, men det gör jag inte efter den idioten.

Vi kan vara flera i ridhuset, men jag skulle släppa M lös och leka.

marianne

23 Jan 2019 10:12

Men oj, jobbigt när man inte ens vill ha lamm och så ploppar det ut ett..kanske fler?!
Vi har bara haft vita lamm, tror det beror på rasen...vi har haft Texel, de grå fällarna vi har är från Gute.
Så en svart fäll vore coolt...

Kommentera

Publiceras ej