Imorse fick jag ett nytt meddelande från a kassan. Nu har de avslagit igen. Nu tror jag att jag skiter i att överklaga igen. Men frågan är om jag ska gå ur facket? Jag räknas ju som företagare i deras ögon och då kanske jag ska vara med någon annanstans...I kommunal får jag ju ingen hjälp iallafall.
 
Gick ut för att fodra. Då  låg  Tindra ner och reste sig inte. Jag fick gå och putta upp henne.
Hennes juver var stenhårt! Förstås, när inte Greta tuttar längre. Jag drog ur ett par tag ur varje spene för att lätta och sen skickade jag ett mess och frågade veterinären hur jag skulle göra. Hon hade ingen feber iallafall. Lena svarade att man kan göra som jag gjort. Bara lätta lite på trycket.
 
Men varje gång hon har stått inne och ätit så går hon ut och letar efter fölet. Så hjärtskärande.
 
Fodrade fåren. Då är den gamla tackan så halt så hon försöker inte ens gå och äta. De andra skuffas ju så runt maten. Då blev jag ledsen igen. Jag tror de har stångats så hon har ont i benet. De är tyvärr lite galna på våren. Två av dem stångades mycket idag.
 
Var nere en sväng hos grannen och tittade till hennes hästar, då såg jag att skogen är nästan borta. Även där vi trodde det skulle stå kvar.
 
 
 
Gick in för frukost. Smilla kom hit för att vara till imorgon när Karin kommer.
 
Efter frukost gjorde jag musli och gräddade ett par musliscones till kaffet.
 
Sen gick vi ut och tog en promenad och sen lite stalljobb.
 
 
 
På eftermiddagen gick jag en till promenad. Vi gick då runt och kollade staket och satte upp det på några ställen där det hängde. Det började duggregna så vi gick in för kaffe. Jag hämtade bär i frysen och kokade lite sylt. Till mellis blev det en skål blåbär och yogurt.
 
 
Sen ut igen vid 17.30. Det regnade, så vi gick en snabbis innan jag gick till stallet och packade en del foderpåsar. Tindra är inte alls lika sugen på att stå inne nu, utan vill ut och leta efter Greta.
 
Idag har jag lyssnat på ljudboken hela dagen så det är nog bara 15 minuter kvar, som jag sparar till imorgon.  
 
Imorgonbitti ska jag på massage. Behövligt, då jag har värk överallt. Fy farao vad tråkigt det är.
 
Sen jobbar jag 12-20 på Kortidshemmet. Även lördag och söndag blir det jobb. Kul!
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

22 Feb 2020 19:34

Men jisses vad du håller på.
Men vad fasen vad de strular med din a-kassa, de försöker väl trötta ut dej.
Jag gick ur facket nyligen, men är med i A-kassan, hoppas de inte tjafsar med mej sen i höst när jag ska söka.
Men Tindra då :,( stackarn som saknar sin Greta, vet inte hur man skiljer föl och sto åt, men hörde att hon som hyrde av J, skickade sina åt olika håll från en dag till nästa.

Här regnar det hela tiden så det är mjukt i marken och det var lätt att sätta ner staketet med spett och slägga.

marianne

23 Feb 2020 12:33

Hur går det med tackan? Tror kroppen protesterar mot detta jädra väder, fuktigt och otrevligt på alla vis. Men så skönt med massage, det borde jag också kosta på mej, istället går jag med back on track emellanåt.
Sv, jag har runt 35-36 packade lådor här hemma, tre lådor och en säck kläder har åkt till återvinningen.
När jag tittar på de packade lådor som står mot väggen kan jag inte förstå vad det är i de, hur mycket grejer har jag egentligen?

Ja, jag märker äggen som ligger kvar, hoppas hönsvakten inte missar det.

Alla vaser är nerpackade utom denna, just för att jag skulle kunna köpa tulpaner under våren,
den är lite stor så detta är två buketter.

Konstigt att jag som oftast är ensam längtar efter egentid, men det känns som det behovet har vuxit nu har så mycket stängningar, 10 stycken på 4 veckor.


Kommentera

Publiceras ej