Torsdagen var jag ledig.
Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde.
 
Smilla var här. Karin lämnade henne på morgonen. Förmiddagen var jag nog inne och pysslade. Tror det regnade.
 
Sen på eftermiddagen var jag och handlade på granngården och hämtade även ett paket.
 
Jag fick fina samtal och meddelanden från några vänner och kollegor. Grät en skvätt då och då. Det kommer liksom över en då och då.
 
Igår kom Karin på morgonen och vi hann rida en sväng innan jag skulle jobba.
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen åt vi gott och kollade på idol. Men vi sov nog mest!
 
Imorse hände något som nog aldrig hänt. Jag sov till 8 och när jag vaknade hade Tomas redan varit ute. Det brukar vara jag som vaknar först!
 
Tomas skulle ut och jaga på fm. Själv satte jag fart med att städa.
 
Efter lunchen red vi ut en sväng. Vad kallt det blivit nu. Dessutom lite halt på vissa ställen.
 
 
 
Jimpan var med ut när vi red. Han är lite dålig på att lyssna ibland när han får upp någon doft, men för det mesta går det bra. Vi hade två hundmöten idag och det gick bra!
 
När vi hade ridit tog vi in Greta och Gná och kollade igenom dem och tog hovarna. De skötte sig bra.
 
På promenaden skulle katterna med!
 
Arnold, hemma för tillfället!
 
 
Isak, Alfons och Arnold
 
 
Alfons
 
Jobbiga katter!!
 
 
 
På tal om hovar, så ska vi byta hovslagare. Den vi har strular för mycket. Några få gånger har han kommit som vi bestämt, men flera gånger har han glömt! Så tråkigt! Även om han är jätteduktig , så funkar det inte. Jag har ingen lust att hålla mig hemma och så kommer han inte. Han är också mycket dyrare än de flesta. 
 
 
Nu har vi kollat på tv en stund och sitter och nickar till. Ska ta och hänga upp gardiner i vardagsrummet. Satte just upp två nya ljusstakar i fönstren. Det blir så mysigt.

1 kommentarer

marianne

29 Nov 2020 12:37

Så fint med frosten i gräset, jag längtar lite efter snö, haha
Hovisar som strular är irriterande, varför är deras tid mer värdefull än din? De bästa har ingen respekt och kommer lite som de tycker, om de kommer, det är min erfarenhet. Jag har haft ett par stycken som "glömde" mej ett antal gånger. Oftast svarade de inte sen på flera dagar, vid något tillfälle sa en att han var på väg, jag tog in hästarna och väntade men han dök inte upp och sen svarade han inte på flera veckor, men då hade jag förstås anlitat en annan.
Jag tror de gör så eftersom de vet att det är ont om bra hovisar.
Skönt att du kunde sova lite längre, det behövde du så klart. Dina kissar är så fina, särskilt Isak och Alfons, de är så lika mina stockholmskissar, jag sörjer den gula, Mizo enormt mycket och gråter efter honom fortfarande efter 4 år.

Kommentera

Publiceras ej