I onsdags fick jag jobba hela dagen. Skulle ha jobbat fm men en personal ringde sig sjuk så jag var kvar till kvällen. Torsdagmorgon blev jag väckt vid 6.30  av telefonen och jag fick ett morgonpass på kortis.
Smilla kom hit på morgonen. Men Tomas jobbar hemifrån nu så hundarna hade sällskap.
 
 
 
 
 
 
Igår fredag var jag ledig. Karin kom på morgonen och hjälpte mig med utejobbet ute. Men vi red inte, det var 13 minusgrader.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hon åkte hem efter lunch och då gick jag till grannen. De skulle åka bort några dagar så jag ska mata deras katt.
På em sydde jag lite på mina jeans och på kvällen lagade vi mat och såg på På spåret. 
 
Idag började jag dagen med en privatlektion hos en söt liten hund i Vadstena. Det var hos "syfröken".
Hon som har syträffarna. Valpen var bara 12 veckor och helt ljuvlig.
 
När jag kom hem kom Anette över och pratade en stund. Vi mockade och sen följde jag henne på hemvägen.
 
Tomas var ute och jagade och kom hem när vi mockade. Han tog ut sina skidor och tog en premiärtur.
Sen åt vi lunch, hade mat att värma.
Jag tog en ridtur på Tindra och Tomas gick en sväng med Gná och Jimpan. Sen tog vi in Greta en sväng med.
 
I kväll skulle jag gå och släppa in grannens katt och ge honom mat. Då var det kolsvart vid huset, både inne och ute. Tomas fick komma och hjälpa mig och leta efter felet. Det visade sig efter lite luskande att det var något galet med varmvattenberedaren. Men nu lyser det iallafall igen.
 
När vi kom hem lagade vi pizza. Med salami och oliver.

1 kommentarer

Marianne

20 Jan 2021 21:33

Alltså hur många timmar är det på ditt dygn? Du hinner alltid så mycket.
Vad söt Smilla är där hon ligger. Det var 13 grader i Sandviken också i fredags, vi hade ju minnesstunden utomhus, brrr
Såg att du börjat på nya jobbet nu, så skönt att ha ett fast schema och kunna planera sina veckor.

I morse fick jag veta att jag ska bli gammelmormor om allt går som det ska, jag får ett barnbarnsbarn. Jag kan knappt ta in det.

Kommentera

Publiceras ej