Morgonpromenad med vovvarna redan halv 7 efter att djuren fått mat i stallet.
Frukost och datortid :-)  Sen vilade/slumrade jag en timme på Bemermattan.
 
Efter kaffet så red jag Birkir på ridbanan och löslongerade Tindra. Birkir gick jättebra! Tindra blev blöt av svett redan efter 10 minuter! Det var jättevarmt och de har ju redan börjat sätta vinterpäls!
 
Lagade lite god lunch till mig själv och sen gick hundarna och jag till skogen i 2 timmar. Det var superskönt. Plockade lite kantareller och såg mängder med karljohan. Dem hämtade vi senare, i en korg och rensade i skogen!

Sen tänkte jag klippa gräset. Men den jäkeln ville inte starta! Klipparn alltså! Så jag plockade en hel liter björnbär istället. Vi har massor i år, så mycket har vi aldrig haft!
 
När Tomas kom så red vi ut. Karin på Nökkvi, Tomas på Disa och jag på tjockisen (Tindra) 
 
Jag trodde inte jag skulle kunna sitta så bra på henne för hon är mycket bredare än Birkir. Men det gick bättre och bättre! Men hon hade jobbigt i tölten, med sin stora mage! Det blev riktigt passigt först, men bättre i slutet, när jag jobbat henne lite. Däremot har hon nog blivit jämnare eller mer liksidig kanske man säger. Jag kunde rida lätt på båda sittbenen, vilket var svårt förut. Hon puttade över mig.
 
Nu funderar jag på om det var jag som hade problemet, eller var det hon? Jag har ju inte ridit henne på länge. Bara skrittat en gång efter min operation. Annars var det nog förra hösten.
 
Det var en trevlig ridtur. Vi hittade ett vildvuxet äppleträd, så vi plockade till häst och stoppade i fickorna! Det fick hästarna vid strechen sen!
 
Tindra och jag. Min första ridtur i år!
  
 
 
 

2 kommentarer

Stina

28 Aug 2014 21:18

Så fin hon är Tindra =)

marianne

29 Aug 2014 08:54

Björnbär är gott, det finns inte uppåt så det är på Öland jag har plockat förr, men bakom huset har jag hittat några revlar i snåren så nu har jag som mål att rota fram de i höst så kanske det kommer bär på dom, eller så kanske jag kan få upp och flytta på dom.
Det kanske berodde på er båda, det där med sittbenet?

Sv: det är tur vi är två för det mesta, som hjälps åt med hagen, för det är ju både tungt och tråkigt.

Ava har blivit så medgörlig i ridningen nu för det mesta, så det är tur vi får svåra övningar på lektionerna hihi.

Kommentera

Publiceras ej