Idag börjar jag jobba klockan 14. Det är fint väder, lite kallt. Jag har redan varit ute 2 gånger. Först morgonfodrat och efter frukost gick vi ut och packade foder och rastade lite. 
 
Jim och jag har "bemrat" lite!
 
 
Nu har jag fikat och tittat lite på Malou efter 10. Intressant om mat och vad som händer i kroppen med cellerna osv.
när man äter olika saker. Jag äter ju ungefär som hon proffesorn tycker att man ska. Kanske lite för mycket kött. 
 
Hon tycker grönsaker ska vara i botten, både råa och kokta, sen lite fullkornsprodukter eller potatis och minst av fisk eller kött. Ingen mjölk (det gillar inte jag heller) men yogurt är bra.
 
 
 
 
 
Nu ska vi gå ut igen och lunchfodra och promenera innan jag ska åka.
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

13 Nov 2017 14:17

Hur kost påverkar vår hälsa och livet är verkligen så intressant, jag började intressera mej för det alldeles för sent i livet, annars hade jag haft ett roligare jobb nu ;)
Vilken professor menar du?
Jag gillar inte heller mjölk, använder havremjölk och havreyoghurt.

Det är lite konstigt att det förväntas av alla att ha uppkoppling dygnet runt....samt att alla har möjlighet att skriva ut, t.ex biljetter till evenemang och tåg.

Vad bra, kommer näten till användning, och du får ännu en anledning att hälsa på ;)

Kommentera

Publiceras ej