Mitt knä har värkt hela natten. Sov som en kratta! Fy attan. Inatt ska jag ta på back on track skyddet och ta dubbla värktabletter.
 
Susanne och jag åkte och tränade iallafall. Jag körde det mesta som jag brukar utom en maskin.
 
När jag kom hem duschade jag och sen  städade jag toan medans jag väntade på Karin. Vi skulle hämta hem våra ston idag.
 
Men min saab hade visst stått lite länge....Bromsarna låg på och skrapade så vi fick ta audin som jag övertagit efter Tomas. Det har en dragkrok som man måste sätta dit! Som tur är så är ju Karin lite duktigare än jag på sånt. Hon löste det med lite telefonsupport!
 
Småflickorna sov i hennes bil så vi åkte i två bilar. Det är ju inte så långt.
 
Freyja är dräktig enligt ultraljudet. Men det har ju inte tagit sig i 2 år tidigare så vi är lite förberedda denna gång att det kan gå åt skogen. Tindra ville inte ta något ultraljud. Hon bråkade! Men Malin har sett henne bli betäckt och sen har hon inte brunstat mer. Så vi väntar och kollar själva om ett tag, då man kan försäkra fölet.
 
 
Det vore så kul att få två. Så de kan leka med en kompis! Gna´försöker leka med Birkir. Jag har sett hur hon klänger på honom!
 
Stona var snälla och klev på direkt så vi kunde åka hem.
 
De fick gå på ridbanan först så vi såg hur de betedde sig mot varandra. Men det var lugnt så efter några timmar släppte vi ihop. Tindra och Berserkur skrek lite till varandra. Annars var överraskande lugnt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi åt sen  lunch och hade underhållning av Emilia. Stella låg mitt  på köksbordet på ett fårskinn. Rätt som det var skramlade det till bland koppar och glas och hon hade vänt sig på mage! Det missade vi!
 
 
 
 
De åkte hem och jag grejade med tvätt och lite annat tills Tomas kom. Då gick vi ut och jobbade några timmar. Tomas tränade lite hantering med Gna'. 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
Nu ska jag försöka sova!
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

16 Aug 2018 10:33

Men inte kan ni väl vända ryggen till ett barn som ligger så högt!!! Jag blir alldeles svettig!

Vad kul om ni får två små nästa vår/sommar,
jag håller tummarna.

Nu vet jag inte om jag minns fel, men har för mej att jag läst att back on track och värktabletter inte ska användas samtidigt, men det KAN vara något min hjärna kokat ihop.

Du får köra lite med din bil så löser det med bromsarna sej, min bil går ju inte så mycket heller och varje gång jag ska iväg, skrapar bromsarna, men det försvinner efter några inbromsningar.

Ur skulle du gjort med Norriz? Jag har sån ångest...ska jag försöka hitta ett nytt hem åt honom, där han får ungefär samma som på Osdal, men människor närvarande varje dag? Eller ska jag tvinga honom att bo här bland alla andra katter? Eller låta honom bo kvar på gården ensam de dygn Janne är borta? Eller i väst fall avliva :'(
Är han kvar på gården och jag åker dit två ggr/dag har han ju ändå ingestans att värma sej på i vinter, eftersom stallet är tomt, bor han på båda ställena blir han kanske förvirrad, bor han vara här blir han nog olycklig....hur jag än gör blir det inte bra för honom...vad tycker du? Omplacering känns bäst, men hur vet man att han kommer till människor som behandlar honom väl?

Kommentera

Publiceras ej