Jösses vad veckorna går!
 
Jag jobbade igår till idag. Slutade kl 8 och satt kvar en timme nästan och drack kaffe och babblade. Åkte till affären utan lapp, så det blev bara en massa godsaker. Ja inte bokstavligen. Men en hel rökt lax, räkor till en sås, grillade revben till kvällen. Och lite annat smått och gott. Så mjölk glömde jag, det enda som jag egentligen behövde....
 
Tomas är hemma och är sjuk. När jag kom hem blev det kaffe igen! 
 
Sen gick hundarna och jag ut. Det har ju blivit milt och regnat. Inte så muntert med fullpälsade hästar.
 
Jag mockade tre kärror, dvs det värsta. När man varit borta ett dygn blir det mycket bajs!
 
En skogspromenad med hundarna och katten Astrid. Hon tröttnade efter halva vägen förresten!
 
När vi kom tillbaka tog jag med mig Mio och Allie och åkte för att uträtta några ärenden och passa på att promenera någon annanstans. Först stannade vi i Skänninge för att lämna in en tavla på inramning som jag hade tappat i golvet. De har bara öppet på fredagar.
 
Sen skulle jag åka och köpa en matta i Mjölby. Mattaffären i Motala har lagt ner och jag ville ha en röd plastmatta. Hittade ingen på någon affär här i stan. 
 
På väg till Mjölby kom jag på, jag beställde ju en matta på nätet igårkväll...... Vilket minne!
Jag åkte ändå, tänkte kolla på en åt Mattias istället. Men den affären hade också stängt!  Det går kanske inte att ha en ren mattaffär, det är ju så många som säljer.
 
Vi gick runt och hade turen att träffa några barn som ville klappa. dem! 
 
Passade på att köpa mjölk ( och lite annat som stod i min väg!)
 
Väl hemma var det dags att gå ut och fodra djuren igen och då fick Jim följa med själv.
 
Sen satte jag upp en ljusstake i hallen , men kontakten var trasig, så den blev inte tänd....
Den i vardgsrummet kom upp iallafall.
 
Kvällen tillbringades framför tv:n med mat och idol. Sen sov jag förstås mest....
 
Nu har jag varit ute och fodrat och då piggnade jag till igen!
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

01 Dec 2018 17:36

Så det är Tomas tur nu, ja det är väl oundvikligt att smitta ner varandra.
Rökt lax sååå gott! Jag kan nog äta lax varenda dag mums!
Roligt med katterna som hänger med på promenad, Norriz brukar följa med ner till skogsvägen sen springer han in i skogen och hittar på annat.

Ljusstaken, om du menar den i köket, var jättebillig, 199 eller något sånt, det var en sån där "skräpaffär" där de mest säljer småsaker som man egentligen inte behöver, men jag såg ljusstaken och var ju bara tvungen att köpa den. Det är flera år sen.
Lins- och bön-pasta måste koka nån minut längre än vad som står på, men den här smakade möjligt...ska prova med annat tillbehör med den dom blev kvar.

Jag jobbade 8-17 i går och ingen av de som ringde fick svar ;) så det gjorde inget att du glömde.
Glömska kan bero på stress eller utmattning också, gå inte och oroa dej för de där proverna nu, så du mår dåligt av det. Jag glömmer ju precis allt om jag inre skriver upp det, i mitt fall tror jag det dels beror på att jag haft så många hjärnskakningar och dels min nackskada, sen kommer utmattningen ovanpå dessa saker.

Detta är min intensivaste vecka, en vän frågade om jag jobbar 200 % haha
Han tycker jag alltid jobbar, men jag jobbar ju många korta kvällspass, efter nyår blir mitt schema mycket bättre.

Kommentera

Publiceras ej