Jag hade precis skrivit färdigt inlägget igår, sen somnade jag i soffan. Jag vaknade och mådde fruktansvärt illa. Släpade mig ut med hundarna i regn och sen in och lade mig direkt. Med en hink bredvid sängen.......
 
Jag frös och var jättetörstig och vaknade till ibland och hoppades att Tomas skulle komma och ge mig filt och vatten. Men han sov som en stock i soffan tills imorse!
 
Jag hängde med ut imorse och fodrade men orken var minimal. Usch!
 
Åt lite yogurt och sen kände jag mig något bättre. Så jag städade toan. Jag har svårt att bara lägga mig utan att göra någon nytta!
 
Tomas var ute och grejade men kom in för kaffe efter en stund. Jag var inte sugen men tog en halv kopp kaffe med mjölk och en halv smörgås eftersom jag hade köpt vörtbröd och julskinka!
 
Sen sov jag två timmar.
 
När Tomas kom in för lunch ville jag inget ha. Han tog macka och ägg. Jag drack grönt te bara.
 
När det var dags att gå ut igen följde jag med. Herregud. Noll enegi! Gav hästarna hinkmat och lite hö. Mockade tre högar, typ!
 
När vi kom in landade jag i soffan igen och drack vatten. Törstig är jag hela tiden.
 
Men nu har jag ätit lite yogurt igen och känner mig lite piggare. Jag har dessutom tagit äpplecidervinäger innan jag ätit, för det läste jag som tips på en sida. Det var på sköldkörtelföreningens sida när det stod att man ofta har problem med matsmältningen och har ont högt upp i magen. Jag trodde det var gallsten, men det finns mycket skit man kan ha! Det skadar ju inte att testa iallafall!
 
Det blev mycket negativt idag. Sorry!
 
Tomas åkte till sin mor på besök, så jag hänger med hundarna i soffan.
 
 

1 kommentarer

marianne

10 Dec 2018 10:34

Är det ny förkylning på gång eller är det stress? Hoppas du mår bättre idag.
Det är svårt att vila när det kliar i fingrarna och man vill göra det som mans ser behövs. och et som man inbillar sej behövs ;)
Det hände igen igår, hade skrivit en kommentar som inte gick att publicera, då kom jag på att det kanske är på mobilen det inte går? Provar på laptopen idag, annars använder jag mest mobil eller plattan...

Kommentera

Publiceras ej