Idag tog jag tag i städningen. Inne alltså! Hela förmiddagen. Toan, köket och sen rensade jag i bokyllan för att få plats med annat än böcker. Jag köpte nämligen 2 bord på köp och sälj av en gammal kompis och det förde med sig en del jobb!
 
Det var ett hörnbord och där hade jag förut ett bord med en hylla under. Nu behövde de sakerna en ny plats.
 
Borden var häftiga. Har aldrig sett liknande.
 
 
 
 
Efter lunch gick vi en promenad och kollade i hagen Wens lycka. Tomas beslutade att slå den till hö. Det blir väl några balar iallafall. Han drog också upp ogräset på grusgången med traktorn, sen har vi krattat upp det under dagen i omgångar.
 
Beris och Birkir har så mycket löshö kvar i hagen sedan vi körde in häromdagen så vi har inte behövt ge dem något! Dessutom får de gå på betet. Skönt, lite mindre passning. Och Birkir har slutat att gapa efter mamma! Ha ha!
Däremot tar vi av och på flugtäcken och flugmasker förstås. Beris vill inte vara utan!
 
Tomas var i stan en sväng på Biltema och passade på att handla lite annat med. Glass till kaffet bland annat. Jag fixade vatten i barnpoolen till hundarna. Men jag har fullt sjå att hålla Allie lugn så hon inte får ont igen.
 
 
 
  
Min granne Anette kom och hämtade en kasse böcker. Hon läser mycket. Roligt att ge bort till någon som uppskattar dem! Resten får åka till Erikshjälpen. De har en jättefin butik här som är ganska nyöppnad.
 
Vi var ute till kl 22. Robert kom då och hämtade sin resesäng till Elis som blivit kvar här. 
 
Jag fixade mat och vi åt alltså 22.30.......
 
Nu fastnade jag framför en film. Borde sova, då jag ska upp och träna imorgonbitti!

1 kommentarer

Marianne

16 Jul 2018 09:55

Häftigt bord, det var ju jätteinne med kakel i borden när barnen var små.
Här vill återbruk knappt ta emot böcker, men jag brukar ställa mina kassar där ändå när jag rensat.

Svenska är svårt att lära sej, sa mor (läraren) det finns ju så mycket synonymer och sen tror jag hon sa att grammatiken är svår också.

Jag köper också alkoholfri öl ibland, men dricker oftast bubbligt vatten när det ska vara alkoholfritt.

Jag satte en sten i och sen fick insekterna ett eget litet bad.

Det blir mest melon och jordgubbar här nu i värmen, ibland med glass.

Grillen var inte så himla dyr heller, bestämde mej för gasol så behöver jag ingen framförhållning, kladda med kol och invänta glöd.

Mitt lokalsinne är inte heller drt bästa, jag höll på att tappa bort gruppen på fågelkursen...haha, orkade inte med allt prat så gick iväg ensam en stund för att höra och eventuellt se fåglar som inte blivit ivägskrämda av allt pladder.

Dessa rutor vid kommentarer är ju kassan ibland blir det fel fast det är rätt, men inte så ofta de kommer upp, bara den lilla som ska kryssas i

Kommentera

Publiceras ej