Det är ju så ljust ute sent på kvällarna så jag hinner inte blogga! Vi är ute sent istället.
 
I veckan blev höet intaget. Tomas slog det förra helgen, sen tog vi in i onsdags.
 
 
 
 
 
Jag fick semester på dagtid, så jag kunde serva med mat och kaffe. Hann hjälpa till med ett lass också och sen vara lite barnvakt!
 
 
 
 
Det är fortfarande varmt och inte en droppe regn på över en månad. Gräset är så torrt. Vi blev erbjudna att flytta fåren till Lenas hage. Den är grön och frodig. Den är stor, 6 ha och väldigt skuggig. Så det blir perfekt!
 
Vi lämnade dem igårkväll.
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har vi haft besök hela dagen.Det har varit mycket trevligt.
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

10 Jun 2018 22:20

Usch, jag riktigt känner det stickiga höt,
Bra att ni får låna hage till fåren så de kan mumsa gott gräs.
Här har det regnat några timmar nu, har det kommit hos er också?

Jag har fått sommarens schema nu och har bara ett enda tillfälle med två lediga dagar i följd, (får man verkligen ha det så?) 7-8 juli.
Tänkte på att jag skulle hälsa på samt hämta kött.

Marianne

10 Jun 2018 22:20

Usch, jag riktigt känner det stickiga höt,
Bra att ni får låna hage till fåren så de kan mumsa gott gräs.
Här har det regnat några timmar nu, har det kommit hos er också?

Jag har fått sommarens schema nu och har bara ett enda tillfälle med två lediga dagar i följd, (får man verkligen ha det så?) 7-8 juli.
Tänkte på att jag skulle hälsa på samt hämta kött.

Kommentera

Publiceras ej