Jobbdygn igen, slutade imorse. Det regnade lite redan då, sen har det fortsatt. Toppen, det behövs. Det så torrt överallt.
 
Jag handlade på vägen hem. Åkte också förbi djuraffären och fick köpa hundmat fast det egentligen var stängt. Snälla Camilla var där och matade djuren.
 
När jag kom hem blev det kaffe och jordgubbar innan vi gick ut. Det regnade så jag passade på att städa lite i stallet. Det blev iallafall bättre än innan. Tog ner julstjärnan som fortfarande hängde uppe!
 
Gick in efter ett par timmar och lagade mat. Men jag var så hungrig så lammköttet som jag tagit fram åkte ner i en gryta och sen åt vi korv och makaroner som gick snabbt!
 
Hade också tagit fram nötfärsen som var kvar i frysen, för att göra kålpudding. Så nu har vi matlådor!
 
Kom på idag att jag bara har ett jobbpass kvar till semestern. För denna vecka jobbar jag bara tisdag till onsdag.
 
Min semester börjar alltså måndag efter midsommar. Men det här blir en lindrig vecka. Ett jobbpass och sen p-möte på onsdag efter jobbet, när jag redan är på plats!
 
Efter en kopp kaffe så gick vi ut igen och jag skulle rida.  Hästarna var på bete och när jag hämtade dem så visade fölet upp sig i världens trav! Hon bara svävade! Hann tyvärr inte filma!
 
Mio och Allie fick följa med och det var en tevlig tur tills det började regna. Då var vi givetvis lågt hemifrån......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag var så blöt, rakt igenom och frös som en tok. Jag hoppade av och gick sista biten.
 
 
Idag var Tindra duktig och satte i hoven själv i hinken med kallvatten.       
Imorgon ska jag åka och träna med Susanne igen. Dags att sova!                                                                                                                                                 
 

2 kommentarer

Marianne

18 Jun 2018 10:46

Som väntat blir det regn och kallare till midsommar, det är ju som på beställning. Regnet gör mej inte så mycket, men värmen hade gärna fått stanna kvar.
Härligt med semestern, ska du iväg på något annat än Island? Om ni ska neråt Ullared eller så, är ni välkomna in ;)
Framtiden verkar lovande med fölisen, har ni något namn på den än? Har jag kanske missat det?

Glömde svara på Janne och hönsen, han släpper ut och in när han är hemma, ser till att de har mat och vatten också, men jag brukar alltid kolla med honom för säkerhets skull. Som igår när jag frågade om han plockat ägg....det hade han inte för hönorna som låg, var så aggressiva mot honom...(en efterkonstruktion för att han glömt) så jag fick åka dit efter 8 stressiga timmar på jobbet.

Det är två mil til jobbet, kortaste cykelturen 1,10 och längsta 1, 25.

Minns inte vad burgaren var smaksatt med, men den var handgjord, så där lite bullig och saftig, greveost, bacon, karamelliserad lök, sallad och tomat, chilimajo till som var grymt god. Nu vattnas det i munnen på mej...haha.
Detta med godis, det är ju helt sjukt hur mycket som säljs/äts....och nu finns det ju till och med "veganskt"godis.....så om man ska vara så nyttig och petig med vad man stoppar i sej, så gäller det inte godis och chips, kan jag säga. Varje rast på skolan väller ungar in och köper godis, läsk och energidryck, vi har 15-årsgräns på energidryck.... men var får de pengar ifrån?

Marianne

18 Jun 2018 10:50

Det var kul med fyrhjulingen, men känslig på gasen så antingen gick det fort eller så stannade den...haha, jag ska träna på rakt spår så jag lär mej.
Jag har ju kört liten gräsklippare och så men denna går ju 80....wroom wroom 😊

Kommentera

Publiceras ej