Man blir veckovill när man jobbar som jag gör! Men det var visst onsdag....
 
Eva kom tidigt och vi tog en ridtur, bland myggen! Mio fick följa med. Det var varmt redan klockan 7.30. 
 
Undrar hur det kommer bli resten av sommaren. Det är ju så himla varmt! Hela maj har ju varit väldigt varm och jag tror inte att det regnat en enda dag!
 
Efter lite kaffe och en dusch fixade jag en del telefonsamtal innan jag åkte och handlade. Först Bondmorans för att köpa hundmat innan de stängde för lunch. Sen Ö och B, Östenssons och sist Fågelsta uteväxter!
 
På Bondmorans köpte jag lite barnkläder för 10 kr styck! Tvättade upp dem så får vi se om Emilia vill ha något av dem. Jag köpte också ett par Merellsandaler för 10 kr! Det var en större storlek. Får se om någon av de andra barnbarnen kan ha dem.
 
 
 
 
 
 
Till lunch blev det bananplättar för det fanns några övermogna bananer. Keso och svenska jordgubbar till. 
Freyja har stått och gnäggat hela eftermiddagen. Något jobbigt......
 
När Tomas kom hem började han med staketet mellan hagarna. Vi skulle flytta över Disa och fölet. 
 
Jag planterade växterna i urnan vid dörren. Det var den som var kvar. Jag köpte sqaush med, som jag ska plantera imorgon. Hann inte idag.
 
Min kusin Marie med dotter kom förbi och hälsade på. De hjälpte till när vi flyttade över hästarna. Dit gick bra, men jösses vad de har sprungit!!
 
Foto:Marie 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

31 May 2018 01:48

Fölet är så sött :)
Jag undrar också över hur sommaren ska bli, det brukar ju bli kallt och regningt när maj varit fint.
Jobbigt om det inte blir tillräckligt med hö

Kommentera

Publiceras ej