Igår blev det en lite jobbig morgon. Fölet var inte okej. De kom vandrades från Werns lycka när de såg mig. Och när de ätit en stund lade hon sig platt och såg död ut! 
 
Jag fick upp henne och gick bakom och drev fram henne medans jag ringde veterinär Lena. Hon skulle komma snarast. Men hon sa att jag kunde låta henne ligga ner lite bara hon inte rullade för mycket. Så jag kutade runt och fixade allt annat medans jag höll ett öga på hästhagen. När Lena messade att hon var på väg hit så fick jag upp Gná på benen och borstade av all sand och löv med en plastborste. Hon njöt av det och sen gick hon fram och diade en slurk , sen åt hon hö och såg ut som vanligt.
 
Men jag tog in både Disa och Gná och när Lena kom så fick den lilla en kramplösande spruta iallafall och en genomgång av det vanliga. Temp och lyssnade på mage och hjärta osv.
 
Vi kom också på att vi skulle ge henne sin första vaccination, så besöket var inte ogjort.
 
Efter det fick jag äntligen frukost. Då hade jag varit ute i över tre timmar. 
 
Susanne och jag skulle träna kl 10.30 men vi åkte lite senare, då jag hade kollat till hästarna igen.
 
Vi tränade  vår timme och sen handlade vi på hemvägen. Jag hade färdig lunch i kylen.
Åt och sen gick jag en promenad med hundarna. Mockade hagen och lyssnade på ljudbok.
Sen gick jag in och sydde lite . Tände ljus och lyssnade vidare på ljudboken.
 
 
 
När Tomas kom hem drack vi en kopp te och sen ut och grejade lite. Röken börjar bli klar!
 
Maten blev god men tog tid. Vi åt när klockan var över 21. När vi drack kaffe så somnade jag mitt i!  Men när jag hade rastat hundarna så var det svårt att somna.
 
Jag sov dåligt hela natten och gick upp redan klockan 6. Gick ut och fodrade och sen pratade jag med grannen jättelänge. Var helt genomfrusen när jag kom in!
 
Karin och flickorna kom till fm kaffet! Emilia kom infarandes som en virvelvind och höll igång! Hon är för rolig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter fikat gick vi en promenad och båda töserna somnade. Vi mockade, hämtade in hö och fyllde på vatten. Gav alla hästar hinkmat. Vi ska ge dem loppfrön nu varje dag så länge det är milt. De får i sig så mycket sand av alla rötter och gräs de äter.
 
Karin red ut och jag gick in med Stella. Emilia sov en stund till. Stella fick mat och Allie hjälpte till!
 
När vi alla hade ätit lunch var klockan 15 och Karin åkte hemåt. Jag var så trött så jag lade mig i soffan.
 
Tomas kom hem så vi drack te. Jag lade mig igen och somnade medans han var ute några timmar. Jag vaknade när han kom in strax innan 20. Vi lagade tacos. Det gick snabbt, missade bara lite av idol.
 
Nu ska vi gå ut och kolla till hästarna. Ta tempen på Gná och ge dem hö. Sen hoppas jag att jag får sova inatt. Trots att jag sovit i soffan!

1 kommentarer

marianne

11 Nov 2018 11:29

Försökte kommentera tre gånger här i går kväll, men det gick inte.
Nu minns jag inte vad jag skrev, mer än att jag var orolig för Gná
och att du måste ta hand om dej bättre...

Kommentera

Publiceras ej