Imorse hade Gná 38.8 i temp. Den var ju lägre än igår iallafall. Ringde och checkade av med veterinären.Hon jobbar alltså hela helgen. Både dag och natt! Vilka arbetstider!
 
Efter frukost åkte vi till stan och lämnade in bilen. Först tvättade vi den och även Tomas bil. Audin ska byta framskärm efter rådjuret som hoppade in i sidan på bilen. Sen hämtade vi metacam till Gná. Avmaskning hade de inte. Apoteket på Maxi har ofta slut på det man ska ha.
 
När vi kom hem fikade vi och då googlade vi fram att det fanns avmaskning i Mantorp. Man kunde även installera en app och reservera medicin. Så det gjorde vi. 
 
Var sen ute ett par timmar innan Tomas åkte och hämtade medicinen och jag lagade mat.
Satte på en gryta med fårkött, sen lade jag mig i soffan och halvsov.
 
Vad jobbigt det är att må så här halvdant. Äter ipren och är inne på min tredje förpackning nässpray.
 
Imorgon ska jag jobba. Får se hur jag mår.
 
Efter att vi hade ätit var vi ute igen och kollade till Gná. Nu hade hon 40 grader igen. Helvete! Konstigt nog verkar hon inte så trött som igår. Hon protesterade vilt mot att vi tog in dem igen. Gav metacam och ringde och rådgjorde med veterinären igen......
 
De fick stå inne medans vi åkte till slakteriet med grisarna. Jag halvsov i bilen. Vi hade kaffe med oss som vi drack på en bussficka på hemvägen. Sen köpte vi med oss pizza hem.
 
Tempen var fortfarande 40. Så imorgon får jag ringa igen......

2 kommentarer

marianne

12 Nov 2018 09:56

Tror veterinären att det är för att ni missat avmaskningen? Eller är det ett steg för att utesluta det? Hoppas hon blir bra nu.
Usch vad jobbigt det är, ni har haft sås mycket med er djur kan ni inte bara få njuta av de nu? Så som det ska vara.
Och DU....nu får du tillåta dej at vara sjuk på heltid så du blir frisk, du ger ju kroppen ingen chans att ta igen sej och bli av med förkylningen, du MÅSTE vara rädd om dej, det är inte bra att anstränga sej så när man har infektion i kroppen, det an sätta se på hjärtat om man har otur, riskera inte det, snälla.
Är det redan dags att slakta grisarna? Jag antar att ni inte säljer någon liten skinka?

Om man har öppet mellan 12 och 20 borde man väl hinna städa innan man öppnar?
Det är lite märkligt också att alla jag frågat säger att de har jättegod sushi och att maten är såååå god, har de aldrig ätit riktig sushi? Med risk för att vara snobbig säger jag bara BÖNDER!

Marianne

13 Nov 2018 08:15

Hur är det med Gna'? Jag såg att febern var nere iallafall.
Och hur är det med dej?

Tack för tipset med diskhansskarna, jag som slängde ett par för mindre än en vecka sen :(
Funderar lite på om det blir kallt med de? Hade ni andra vantar utanpå?

Filmen var bra, men lite förutsägbar, det är ju en omarbetad film från 30-talet, Skandal i Hollywood.

Kommentera

Publiceras ej