Inte bra ännu.
Igår skulle jag ha jobbat men det gick ju inte.  Det tråkiga är ju att det inte finns några vikarier så jagvet att någon som skulle ha ledig helg får hoppa in.
 
Men det går ju inte att jobba när jag fortfarande måste vila så fort jag gjort något, trots tabletter och nässpray.
 
I torsdags var Helene här och gick med hundarna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår kom Karin och flickorna. Hoppas vi har samma baciller för Emilia skulle ju förstås gosa! De är också förkylda. Näsan rann på den lilla och Emilia hostade och hade nog kanske lite feber. 
 
Vi hjälptes åt en stund ute, sen gick jag in och flickorna sov i vagnen. Karin fixade lite mer ute. Men någon ridning blev det inte.
 
 
 
När Tomas kom hem åkte vi och hämtade bilen som varit inlämnad. Jag handlade mat och han åkte och handlade foder. Jag köpte färdiggrillade revben, färdig beasås , färdig sallad (!) och pommes. Så när vi kom hem tog vi en kopp kaffe innan jag dök ner i soffan igen. 
 
 
 
 
Mat åt vi till Idol. Igår var det jättebra. Ska se det en gång till sen, när jag ändå ligger här!
 
Just nu är Anette här med sin dotter och två barnbarn. De tog med sig Birkir att rida på till den lilla flickan.
Mio och Allie fick följa med i koppel. Jim skulle få en promenad efter med Malin. Så snälla de är!
 
Tomas gör det sista på röken.
 
Nu blir jag hemma imorgon också eftersom min snälla arbetskamrat ringde och sa att de löser det i helgen. Är jag inte bättre på måndag så ringer jag VC.
 
Nu ska jag koka ny ingefärsshot!  
 
 
Min soffkompis!
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

18 Nov 2018 15:40

Men så eländigt du mår, tur du har fina vänner och grannar, men att du inte ska kunna vara sjuk från jobbet utan att få dålig samvete över att någon fick rycka in på sin lediga helg, det känns inte bra, men vet hur det är, förr fick vi ordna vik själva om vi var sjuka....fick man inte tag på någon, var det bara att pallra sej till jobbet, precis som att man får ta ansvar om man blir sjuk?!

Impregneringen försvinner ju när man tvättar så oftast har jag undvikit att tvätta, täckena, torkad smuts går ju för det mesta att borsta bort, men i vissa fall har de åkt i tvättmaskinen.
Jag är ju van vid elakheter så blir egentligen inte så överraskad, men tycker bara det är så sorgligt eftersom jag vet att han inte är så elak innerst inne.

Man kanske ska läsa en av hennes böcker så man kan förstå vad det där i bilen handlar om?!

Kommentera

Publiceras ej