Jobbade igår till idag. Var kvar till klockan 10 idag.
 
På hemvägen hämtade jag Vilmas aska som kommit till djurkliniken. Så sorgligt...
 
Klockan 11 skulle veterinär Lena komma och ultraljuda stona som varit hos hingsten Viktor.
 
Karin och barnen hade kommit redan. Hästarna var inte hemma, de hade gått ner till Werns lycka!  Jag fick ta cykeln ner och hämta dem. Kom lagom tillbaka tills Lena kom.
 
Tindra var först ut. Där fanns en liten fölis i magen! Sen var det Freyjas tur och som vi har hoppats....Men tyvärr där fanns ingen längre. Nu tror jag nog inte att Karin provar igen.
 
Jag kunde inte riktigt glädjas, för det är ju Karin som väntat i flera år. Så synd att det inte funkar. 
 
När Lena hade åkt hem så tog vi kaffe. Emilia åt mest salami.... :-)  Hon hade ätit lite kex  och annat medans vi höll på med hästarna. (Och försökt att mata Stella med kex!!)
 
Sen sov flickorna en stund och Karin red på Birkir. Jag fixade med rallylydnadsskyltarna. Det småstänkte lite men det var inte kallt. Sen skrapade vi flugägg igen från hästarna.
 
Vi åt sen lunch. Blodpudding med bacon och rårörda lingon. Morot och vitkål. Äpplen (mickrade) och björnbär med glass efter. När de hade åkt hem så åkte jag till stan och handlade. Jag behövde hämta fästingmedel åt hundarna på apoteket. Jag handlade på Maxi, för jag skulle köpa en ny dammsugare.
 
På hemvägen blev det färdigmat. Tomas ville ha 3 små rätter och jag tog sushi.
 
Nu har vi ätit, jag har skrivit ut material till valpkurs imorgon. Jag är astrött! Godnatt!
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

09 Sep 2018 13:27

Men så trist för Freyja och Karin.
Sushi mums

Kommentera

Publiceras ej