Igår kom jag hem på morgonen efter jobbet. Kl 10 var det hundpromenad. Det var kallt men trevligt. Det var en ny hund och människa med. Annars var det de vanliga som brukar komma. Karin och Stella var med också.
 
 
 
Efter promenaden och efterföljande kaffe, så mockade vi hagen innan vi åt lunch och sen åkte Karin hem.Jag fixade lite till kvällens hundkurs och gick en promenad med hundarna.
 
Tomas var på ett möte så efter kursen fixade jag med får och hästar innan jag kunde gå in. Som tur var så hade jag gjort en del av middagen innan kursen. Så det var kvar att fixa potatisen bara.
 
Vi åt sent förstås och efter en stund vid tv:n var det godnatt!
 
Imorse åkte jag och tränade redan kl 8. Eva kom också. Sen handlade jag och skyndade mig hem. Veterinär Lena skulle komma kl 10 för att vaccinera hästarna. Katterna också var det tänkt, men det var bara Bruno hemma!
 
Sen kom Anette och hjälpte mig att klippa träden. Jag fick låna en sekatör på skaft som var superbra! När hon gått klippte jag jasminen. 
 
Sen var det trädgårdsarbete och lite pyssel till Tomas kom hem. Då gick vi en promenad innan kvällsmaten.
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

13 Apr 2019 10:29

Visst är det härligt när trädgården vaknar efter vintern och man kan rensa, klippa och städa bort gamla växtdelar?! Jag har också fixat ute nu, både på Osdal och på plätten.

Konstigt att det blev så i bloggen, det kan väl inte bero på att jag skriver i mobilen?
Jag känner båda busschaufförerna ytligt, de är stammisar i butiken, den som åkte väntade när jag kom springande, men sen stannade jag för att kolla vilken buss jag skulle hoppa på, jag har ju ingen rutin alls och det var första gången jag åkte däeifrån

Marianne

14 Apr 2019 12:00

Så tidigt skulle jag nog inte kunna träna, den gamla kroppen behöver tid att vakna ;)
Vasen köpte jag på second hand, jag kunde bara inte motstå den.

Kommentera

Publiceras ej