igår lördag hade jag valpkurs först och sen spår på eftermiddagen. Båda var roliga som vanligt!
 
Spårkursen var verkligen något extra. Det var andra tillfället bara och de hade inte tränat alls, jo en av sju! Men ändå så var hundarna superduktiga.Och ägarna fattar inte hur det går till! Men hundar lever ju i en värld av dofter, så spåra är ju naturligt för dem.
 
Sen red Eva och jag ut en sväng och jag min stolle tog för lite kläder och när solen gick ner blev det svinkallt!! Jag frös hela kvällen sen.
 
Idag var det rallylydnad och den första kursen med nybörjare gjorde mig så lycklig! En hund har gått från kaos till fokus! Tredje tillfället och det är så stor skillnad. Så roligt!
 
 
 
 
 
Efter den hade jag mina tre fortsättningselever. Också kul förstås, de har utvecklats så mycket.
 
Sen kom Eva igen och vi red ut! Mio fick följa med också.
 
Efter lite kaffe gick Tomas och jag en promenad. Gick förbi Stallsberg och köpte ägg. Sen lagade vi soppa och pannkakor till kvällsmat!
 
 

2 kommentarer

Marianne

14 Apr 2019 23:39

Hundägaren tränar väl en hel del själva mellan kurstillfällena?
Så mysigt med rudturerna, de saknar jag ibland.

Skumt att vi kände likadant på lördagkvällen, men jag har känt mej konstig till och från under dagen/kvällen. Har ju jobbat också.

Marianne

15 Apr 2019 08:06

Jag brukar inte ha någonting till fruktsallad, men nu fick jag för mej att prova
vaniljkesella, jag levde nästan på jordgubbar och det ett par veckor en sommar i början då jag bodde här.

Kommentera

Publiceras ej