Sov till 8! Stackars hästar!  Men är man uppe till halv två på natten så.....
 
Vi var ute en timma och fixade med hästarna och fåren. Sen blev det långfrukost, lite dammsugning och sen fika när Victor kom ner! Fattar inte att han kan sova så länge.
 
När vi gick ut så skulle jag longera Tindra och Greta fick följa med . Då försvann Allie, för hon är rädd för longeringspöet. (Undrar varför, vi har aldrig skrämt henne) Hon brukar komma efter en stund när hon blir rädd. Men det dröjde så vi började leta när jag var klar med hästarna. Jag tog bilen och Victor och Tomas letade i skogen. Efter en bra stund ringde T och sa att hon var tillbaka och stod här hemma på gården!
 
Hon hör ju jättedåligt, så det är ju svårt att ropa!  Jag måste komma ihåg att stänga in henne nästa gång vi ska longera.
 
Vid 14.30 kom en bekant med svärdotter och 2 barnbarn. De skulle rida. Den stora flickan hade ridit på ridskola, men  hon hade glömt en del. Men det gjorde inget. Vi gick bredvid när hon red. Och på hemvägen fick lillasyster sitta framför henne. Sen ville inte hon gå av!
 
Inte ville de åka hem heller. De var kvar tills det var kolsvart ute! Jag gick in och åt. Tomas och Victor hade åkt till Linköping för att shoppa lite. Jag frös som en galning! Det hade slagit om och var nollgradigt.
 
 
Jag hade pratat om att försöka få bort tapeten från dörren till sovrummet. Så jag tog ljudboken i örat och en skrapa och satte igång. Det var jättesvårt, satt som berget. Flera lager tapet och det var nästan omöjligt att få loss något.
När T och V kom hem så tog vi ångmaskinen. Det gick lite bättre men ändå var det ett evighetsjobb!    
 
 
 
 
Jag och Victor började med mat men Tomas höll i en stund och fick bort en del.
Vi lagade quesadillas med julskinka och cheddar.
 
 
 
Nu är klockan midnatt igen och vi dricker kaffe. Vilka vanor.. Ha ha!
 

1 kommentarer

Marianne

28 Dec 2019 23:12

Dina hästar går ju på lösdrift så tror inte det gick någon nöd på dem, men jag förstår att du fick lite ångest.
Att skrapa de tapeterna var nog jobbigare än jobbigt...usch!
Det var kallt hos oss också i morse och här på Öland var det faktiskt lite snö...brrr

Kommentera

Publiceras ej