Imorse vaknade jag innan klockan ringde. Skyndade mig ut för att kolla till Gná. Men som tur var så var hon okej. Magen bubblade så fint. Idag har vi sprutat in vatten i munnen  på henne när vi har gett henne mat ett par gånger. Med en liten spruta tar det tid och det blir inga jättemängder Men bättre lite än inget. Och vi hoppas såklart att hon ska lära sig snart. Att vatten måste man dricka!
 
Jag gick ut till stallet utan hundarna. De fick bara gå ut och kissa en snabbis. Vi åt frukost och sen gick vi ut igen för hovslagaren skulle komma. Stackars Kalle var sjuk. Hade hosta och ont i halsen. Hoppas jag inte blir sjuk igen nu!!
 
Alla hästar skötte sig fint. Även den lilla. Och Disa fick skor igen efter barnledigheten.
 
Anette kom och lånade Birkir och var ute med sina tre barnbarn och red. Mio fick följa med också. Sen red Tomas och jag ut när de kom tillbaka.
 
Det blev en liten sväng men Tindra fick jobba mest hela tiden och blev lite svettig.
 
När vi hade ätit lunch så tog jag med mig Allie och åkte till stan och handlade foder, både på djuraffären och granngården. Allie fick godis och klappar på båda ställena. Vilken tur.
 
När jag kom hem tog vi kaffe. Tomas hade börjat med kroppkakor. Men vi gjorde uppehåll en stund. Sen gick vi ut och gav hinkmat till hästarna och mer vatten till Gna´.
 
Mat blev det efter 21. Kroppkakor alltså. Det var gott. 
 
Nu är det snart midnatt och sista kollen ute innan man får sova.
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

04 Jan 2019 10:50

Har du fått tipset med äppeljuice i vattnet? Eller salt i maten? Det funkade jättebra då Ava drack dåligt. Hoppas Gna' förstår snart att hon måste dricka.

Kroppkakor, så gott, det är lite tidsödande att göra men värt det. Jag har några roliga minnen med kroppisar, ett där Jovan och hans lilla familj var hemma och åt, det blev en låda över som de fick med sej hem, men de åt upp de kalla på busshållsplatsen medan de väntade på bussen :)
En annan gång var när barnen var små, tror Martin var 3-4 år, hans pappa sa att han var så mätt "jag tror jag spricker" sen sa han att han MÅSTE ta en till, Martin stackarn blev aldeles förskräckt och skrek "NEJ...ÄT INTE MER"

Jag orkade inte heller se hela programmet med Körberg/Skifs, men jag insåg det, stängde av och gick till sängen.

Ibland blir det så när jag går bakåt och ska kommentera gamla inlägg, kom jag på nu, då brukar jag börja om, gå in på sidan igen och ta fram inlägget i menyn....tror det är så jag gjort.

Kommentera

Publiceras ej