Imorse råkade vi sova till 8. Visserligen fick hästarna mat 00.30 inatt, men ändå!
Skyndade ut i duggregnet. Skitväder!
 
Efter morgonpasset åt vi frukost och sen duschade jag  och fixade till mig för jag skulle åka iväg med Allie på rehab hos Pirre, en hundkollega.
 
Men hon hade fått ett id sökjobb så jag fick en tid framåt kvällen. Typiskt, när jag gjort mig iordning! Jag tog en systund istället. Började med ett par byxor till Hilma. Hoppas hon vill ha dem! Svårt med henne. Ibland går det, ibland inte! Emilia och Elis gillar det dom fått, det är kul!
 
Vid lunch tittade solen fram, så då frågade jag Tomas om vi skulle rida. Vi klädde på oss och gick ut. Då började det regna igen! Tog en skogspromenad med hundarna istället!
 
Jag fortsatte att sy när vi kom in. Det är så kul!
 
Jag skulle ju ha långledigt nu till måndag. Det hade varit skönt eftersom jag jobbat mycket i december. Men min chef ringde, så imorgon är det jobb igen. Det fanns helt enkelt ingen annan, så jag sa ja. Sen ringde han efter några minuter och sa att jag får inbeordring eftersom det var kris. Det tackar jag för. Det blir betydligt mer lönsamt....... 
 
När vi ätit lunch så hjälptes vi åt med hästarna. Gav dem hinkmat och fick i Gna lite extra vatten. Evighetsjobb med en spruta!
 
Sen åkte jag iväg med Allie. Pirre bor norr om Motala, ca 2mil, tror jag. Jag skulle även handla lite på vägen. Ville försöka hitta en låg pall eller liknande till soffan, så hon kan komma ner utan att skada sig. Men jag hittade inget. Får spåna vidare. Just nu har jag en madrass nedanför soffan så det är något iallafall. 
 
Hos Pirre fick Allie laserbehandling och sen 8 minuter på en vibb-platta. Hon verkar helt slut efter det! Tydligen kan de få träningsvärk efter och hon ska ta det extra lugnt en vecka.
 
 
 
 
 
 
På hemvägen köpte jag med mig tai-mat. Stora portioner så det räcker till en gång till! 
 
Nu har det varit en slapp kväll med mat och efter det åkte det fram chips som vi hade spekulanter på!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

05 Jan 2019 15:15

Men det var väl skönt med en sovmorgon?
Gillade Allie att ligga på vibb-platta? Leo skulle nog aldrig ens lagt sej där frivilligt. Vad besvärligt det är när de inte får/kan hoppa upp och ner....

Jag mockade också hönshuset så gott som varje dag då jag bodde där.

Kommentera

Publiceras ej