Slutade 8 igårmorse efter helgjobbet. Åkte direkt och tränade. Eva har också börjat träna, min medryttare. Bra att få med sig någon! Susanne har fortfarande problem med foten.
 
När jag kom hem hade Karin kommit och fixat frukost/fika. Så härligt att träffa dem igen. Stella kramades den lilla trollungen. Tur att jag verkar ha vant mig vid deras baciller. Båda är ännu förkylda!
 
 
 
Eva kom också och Karin och hon red ut en sväng bort mot banvallen. Ny väg för Eva.
 
Jag packade lite foder och sen ville Emilia gunga. Den lilla sov. Vi letade efter katterna med, som Emilia ville klappa. Men de springer ju undan, förutom när de äter! Astrid satt i häcken och gömde sig. "Hon är nog lite blyg" sa Emilia. Den ungen har så stort ordförråd.
 
När vi hade ätit lunch så gjorde jag mig iordning för att åka på bio med Anette och Malin. Jag blev hämtad av Anette och sen träffade vi Malin i Linköping.
 
Det var så jäkla kallt! Vi frös halvt ihjäl när vi gick genom stan! När vi kom in på bion var det också kallt! Satt under min jacka , men mina knän var iskalla! De andra kände likadant.
Filmen var ju tyvärr inget bra, Britt- marie var här. Boken var ju så bra!
 
Men sen blev det trevligare! Vi gick och åt på Mosaik, en nyöppnad restaurang, med jättegod mat, buffe. Jag tror de var från Bulgarien. De hade afterwork tallrik. Det tog vi och vi blev väldigt mätta på det!
 
Sen gick vi till Malin och drack kaffe. Hon bodde i en ljuvlig takvåning i ett gammalt hus mitt istan. Det fanns dock ingen hiss, så det blev många steg att gå. Bra efter maten. 
 
Idag vaknade jag tidigt och var ute och fodrade och promenerade med hundarna. Frukost till morgontv:n.Nu ska jag städa lite ( med betoning på lite)sen ser jag fram emot fm kaffe!
 
Ikväll ska vi sy så innan dess måste jag åka och köpa nya nålar till maskinen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

12 Mar 2019 13:38

Så trist att sitta på bio och frysa, hur ska man då kunna njuta av filmen? Nu var den ju tydligen inte så bra, men ändå. Mysigt att ta en kväll så där, träffa vänner och äta gott, det blir inte lika ofta här nu som förr.
Underbart väder nu, med solen och hög luft, och så fina bilder det blir.

Idag har jag också varit på gymmet, äntligen kom jag iväg, nu hoppas jag bara att kroppen inte protesterar för mycket utan blir nöjd med mitt tilltag ;)

Sv; somna på bio, haha toka!
I Borås har jag inte hittat något bra sushiställe så jag äter nästan bara när jag är i Stockholm, men tänkte att det finns bra ställen i Gbg, när jag ändå var där, det jag åt var ju gott, men många sorter hade de förstört med majonnäs, använder de majonnäs på de ställen du går? Jag åt minst 25 bitar, skämdes nästan...haha, men sen blev det inget mer den dagen.
Det fanns något meddelande från Blogg.se om de tekniska problem det varit, jag har inte läst, men hoppas de löst ditt problem med att du måste stänga och börja om, man ledsnar ju på sånt och kanske struntar i att kommentera.

Grannen är lite rolig, hon sa att hon hört min väckarklocka en morgon, men det är en omöjlighet, för jag har spelat in näktergalen och använder som väckning, även om hon nu hört näktergalen skulle hon väl sagt att hon hört fågelsång och inte att min väckarklocka väckt henne. En kväll-natt när jag hade kompisar här, spelade vi musik till 3-4 på morgonen, jag sänkte volymen och kompisen höjde, när jag frågade grannen dagen efter om hon blivit störd, hade hon inte hört någonting....haha
Ibland tänker jag att det är ju tur man inte har 9-17 jobb, när skulle man då tvätta? På helger?

Boken är seg emellanåt, men jag tycker ändå den är fängslande, jag har lyssnat på 9 timmar och har knappt tre kvar.

Kommentera

Publiceras ej