Igår var Karin och Stoffe med barnen här. Vi red ut en sväng. Men vad kallt det var och blåsigt.
 
På kvällen var det ju mello, andra chansen, men vi sov båda två i soffan!
 
Så imorse var jag pigg redan halv 7! Jag skyndade mig ut och fodrade, det regnade så det gick snabbt!
 
Kom lagom in när sändningen från vasaloppet  började. Det blev både frukost och fm kaffe framför tv:n och regnet strilade på ute.
 
Jag bestämde mig för att åka och träna för jag behövde även handla. Stack iväg och var borta ett par timmar.
 
När jag kom hem lagade jag tomatsoppa. Sen gick vi ut.
 
Nu hade det sluta regna och var riktigt skapligt! Tomas och jag gick en ordentli  promenad med hundarna.
 
 
 
 
 
 
 Sen lite stalljobb innan vi gick in och fikade. Gjorde varsin semla  till kaffet.
 
När vi hade fikat sydde jag klart byxor till kasper. Fast de blev nog lite långa!
 
 
 
Nu har vi sovit i soffan så det är dags att gå ut en sväng
 

2 kommentarer

marianne cargus

04 Mar 2019 13:58

Någon Mello blev det inte här, har bara sett en enda gång, det var när jag låg sjuk på Osdal. Så tråkigt med regnet nu igen, men det är väl bara att bita ihop, skönt det blev uppehåll så ni kom iväg på en längre prommis på nya stigar :)

Ibland blir man trött på Blogg.se, man undrar ju varför det blir så där krångligt vissa dagar.
Jag vet inte riktigt vad det är för kossor, men det kan vara de du säger, de är där vi gick förbi efter vi sett grisarna, precis innan vi kom till asfalterade vägen.
Jag var jätterädd för mörkret när jag var yngre, men sen kom jag på varför och efter det är jag nästan aldrig rädd, jag har ju både gått och ridit i mörka skogen där i 12 år med pannlampa utan att bry mej, nu har jag ju vant mej med gatlyktorna.
Jag har en stor almanacka på väggen där jag skriver mina arbetstider samt annat jag behöver ha koll på, ska försöka förlåta mej själv, men det är svårt, jag är ju rätt så petig och vill ha ordning på vissa saker, både hemma och på jobbet, jag får lite ångest av oreda :( men de flesta som blir drabbade av min vimsighet ler lite så där överseende du vet, haha
Ranunkeln har jag fått ;)

marianne

04 Mar 2019 14:03

Jättfint tyg på byxorna, om de är för långa får han rulla upp de :)

Vad läskigt att krocka med rådjur på cykel, precis där jag tog fotot brukar det nästan alltid stå tre stycken, men inte i går, däremot kom en katt och strök sej mot benen när jag stod där.
När jag cyklar på banvallen till/från jobbet har jag tänkt ibland på att det kan hoppa upp djur, jag har ju bra fart där, mätte upp ca 40 km ett tillfälle så det skulle nog bli en rejäl krock.

Kommentera

Publiceras ej