I torsdags åkte Tomas till Trysil.
Det är skillnad att vara ensam hemma med allt att göra och sen har jag haft många kurser.
 
I torsdags hade jag en ny kurs och efter den var jag helt dränerad! Det var flera nya och en del  behövde mycket hjälp.
 
På fredagen var jag supertrött men behövde åka och handla både mat och hundmat.Så jag åkte iväg. Hämtade även mina skor som blivit fixade på ortopeden. Fick sån huvudvärk så jag ringde och tänkte lämna återbud till massagen på eftermiddagen. Men hon sa att vi kunde ta zonterapi istället och stärka imunförsvaret, eftersom jag varit lite risig ett tag.
Det blev kanon. Kände mig bättre direkt efter. Hon är så duktig Marie.
 
Igår lördag hade jag 2 kurser och det blåste halv storm! Blev totalt slut! Efter det lite stalljobb igen innan jag åkte och köpte sushi. Sen somnade jag gott!
 
Idag började det snöa på förmiddagen. Men som tur var slutade det innan rallylydnadskursen började kl 11. Men den andra kursen blev inställd då 4 stycken uteblev och bara 2 skulle komma.
 
Jonna min "lilla " hästtjej kom hit efter lunch. Hon började rida här när hon var 12-13 år. Nu är hon 23. Vi ses inte längre varannan helg, som förr när hon hälsade på sin pappa i Motala. Nu är hon ju vuxen och jobbar och bor i Örebro. Men ibland kommer hon. 
 
Idag red vi ut ihop. Det var trevligt! Sen hjälpte hon mig i stallet som förr i tiden. En kopp kaffe mot stallväggen blev det sen.
 
 
 
 
När hon åkt hem så gick jag in och åt mellis och sydde lite. Sen kom Tomas så vi lagade mat och åt till Mästarnas mästare.
 
Nu ska vi fodra och sen sova. Godnatt!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

01 Apr 2019 14:10

Vad han är ute och åker, din Tomas, kämpigt för dej när du inte mår riktigt bra heller.
Snöade det? Usch, tur det var kortvarigt.

Kommentera

Publiceras ej