Veckan bara försvann. Jag har jobbat tisdag, onsdag, torsdag och fredag skrev jag provet för delegation. Igår, lördag jobbade jag också.
 
Jag har inte jobbat så långa pass, men det har varit fullt upp ändå!
 
I tisdags jobbade jag till 16, sen åkte jag och sydde direkt efter. 
 
Onsdag hade jag ett kvällspass till 23 så då blev det sängen direkt och torsdag hade jag bara 10-14.
 
Men sen var det lite att göra hemma.
 
Provet verkade ha gått bra iallafall. De är inte rättade ännu, men eftersom vi gick igenom det efteråt så vet jag att jag hade ett par fel eller iallafall delvis fel. Men det var tydligen okej.
 
Igår jobbade jag 7-16 och var jättetrött när jag kom hem. Det är så otroligt mycket att lära sig. Det känns som om jag aldrig kommer kunna lära mig, fast alla säger att de kände likadant när de började. Jag har ju mest varit hos en och samma brukare och det är väldigt mycket som jag inte gjort förut.
 
 
 Idag blev det städningen  på förmiddagen, efter fm fikat gick vi en promenad. Som tur var så var det uppehållsväder då.
 
 
 Efter lunchen jobbade vi i stallet och jag körde lite nosework med hundarna. Det är så roligt att Jimpan viftar på svansen hela tiden när han letar. I våras, innan han blev sjuk var han så knepig. Han lade liksom av, såg olycklig ut och gick undan. Nu efteråt tänker jag att han måste ju ha känt sig dålig, fast jag inget märkte.
 
 
 
 
När vi kom in igen så sydde jag om ett par täcken till hundarna. Tomas bakade maränger, eftersom det blev några vitor kvar efter att hundarna fått gulorna på maten.
 
Vi rensade i kylen och lagade grönsaker med kassler och svampsås. Sen gjorde Tomas chokladsås, så det blev efterrätt med!
 
 
 
 
 
 Egengjorda maränger och chokladsås med banan och vaniljglass.
 
 
 
 Nu får vi se vad det blir i veckan. Nästa helg ska jag jobba 3 nätter. Sovande som tur är.

2 kommentarer

Marianne

19 Nov 2019 09:12

Härliga färger i den avverkade skogen, har du något filter på fotot? Oj, du är ju inte van att jobba så många dagar, förstår att du blir trött också med allt det nya, men du har snart kommit in i det.
Det såg gott ut med marängerna, jag brukar använda överblivna äggvitor i omelett.

Sv; fy vad läskigt med den tjejen! Jag har ju hört det där att nyktra alkoholister knappt ens kan ta en huvudvärkstablett, men jag försöka tänka att han är stark och beslutsam. Han har ju inte bytt umgänge seb han bestämde sej att sluta dricka utan fortsatt att umgås i kretsar där det dricks.

Jag har lite värk i foten men det läker bra, men kan ju inte köra, då jag inte får stödja på framdelen. Problematiskt att gasa och helt omöjligt om jag skulle behöva panikbromsa. Jag ska nog inte gå så långt, det känns i både rygg och knän eftersom jag haltar och anstränger hela kroppen.

marianne

19 Nov 2019 11:55

Frukostbrickan är flitigt använd, jag är så glad för den, och alla som ser den tycker den är jättefin.
Rickard är min idol sen många år tillbaka, han har en webshop med fina saker, ska köpa en tröja till Jovan där, han har ju samma åsikter som R även om hans engagemang inte når ut på samma sätt.
Den där kissen och musen över dörren är ju så söta, undrar var man får tag på såna?
Vissa saker kanske man medvetet förtränger? När man har gjort något man har ånger för, kanske man måste för att inte gå under? Hur som helst så sa han att han fått något att fundera på, man kan inte springa ifrån livet, det hinner alltid ikapp en till slut.
Poden handlar om ADHD, alkoholism och punk, även om vi redan pratat om det mesta så blev jag väldigt berörd när han pratade öppet om sina minnen, tankar och sina sjukdomar. Jag förundrar mej ofta hur han kan vara så fin och kärleksfull, trots sin eländiga uppväxt, han har alltid varit annorlunda och aldrig vikit en tum från sina ideal eller åsikter. När jag säger att jag inte kunnat skydda honom, att jag inte varit en bra mamma svarar han att det har jag visst det, att jag var så ung, att jag inte visste och att han inte anklagar mej för något....
om du har möjlighet så lyssna gärna på poden, kanske istället för att lyssna på bok när du går ut och jobbar?
Många säger att vi är lika, men Martin är även väldigt lik sin pappa, Jovan har nog mest av mej.

Kommentera

Publiceras ej