Idag valde jag att ta bort tillgängligheten på mitt schema, så även imorgon! Jag har jobbat 7 helger av 8 nu. Den jag var ledig hade jag också tagit bort tillgängligheten. Vlket betyder att det finns jobb, bara man vill. Men i helgen valde jag att vara ledig fredag och lördag iallafall. 
 
Tomas har varit ledig sedan före jul och är det nu sista helgen. Sen blir det vardag igen på måndag.
 
Igår var Karin och barnen här. De kom till fikat, sen var vi ute ett par timmar. Karin red och Emilia "hjälpte mig ". Jag packade foder och hon satt med ett höstrå i munnen och pratade...Sen hittade hon en mus-mage efter en kattmåltid.
Vad är det här? sa hon.
En mage, sa jag. Katterna har ätit en mus och lämnat den där.
Jag tog en spade och skulle kasta ut den på gödselstacken. Karin som stod i stallet undrade vad vi gjorde. Då sa Emilia: Jo det är en musmage. Katterna har ätit upp en mus, så den är död nu!
 
 
 
 
 
När jag var klar så gick Emilia och jag in och lagade mat. Stella sov ute.
Emilia ville hjälpa till och satt på köksbänken när jag skar kött och lök. Hon hällde det i grytan och skulle sen krydda. Hon saltade massor och när jag vände mig bort saltade hon ännu mer! 
 
Men hördu nu räcker det, sa jag.
Men morfar gillar ju salt, sa Emilia. (Hur sjutton har hon snappat upp det?)
 
De andra kom in och så åt vi lunch och efter det ostkaka med sylt och grädde. Emilia vispade grädde och Stella åt typ 3 portioner grädde med sylt. Ha ha!
 
 
 
 
Vi packade också upp min vibbplatta som jag köpt. Barnen trodde det var en ny leksak!
 
 
 
 
 
Sen åkte de hem och jag gick en promenad med hundarna innan vi tog kvällsjobbet i stallet.
 
Sen blev det en sen kväll framför tv:n. Fast jag sov mest..Såg inte så mycket förrän vid midnatt! Då började en serie som vi sett det mesta av innan.
 
 
Idag vaknade jag strax innan 8! Ups, ovanligt! 
 
Efter frukosten gjorde jag musli och städade toan. Tomas började rensa en låda. (inte klar än!)
 
Efter lunch åkte vi till Skänninge och gick en promenad med hundarna. Sen handlade vi. Köpte entrecoté till kvällen. Den var fin!
 
Ikväll blev det kallare, när vi var ute vid 19 hade det frusit på.  Hellre det än regn!
 
Nu är det soffhäng resten av kvällen.
 
 
Ikväll var det fullmåne.
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

11 Jan 2020 20:52

Jaså, musen dog när katterna åt upp den, haha...sötaste Emilia.
Ska du använda vibbplattan?

Om varje unge kom in EN gång under dagen, nä de kommer varje rast....och vem fasen ger de så mycket pengar, nu är det förstås julklappspengar, men de kommer ju hela terminen. Under den där håltimmen var det två stycken som kom 4 gånger!!!!
Det där med mästerkocken, ibland skäms jag å de sökandes vägnar, har de ingen självinsikt alls?

Marianne

11 Jan 2020 21:12

Så skönt med lite minusgrader, här varade de bara några timmar.
Men öppet till 23?! De skapar verkligen behov med sån tillgänglighet, jag skulle aldrig orka jobba på en sån affär.

Kommentera

Publiceras ej