Imorse började jag 6.30.
Då hjälper man de barn som sovit på kortis att äta frukost och komma iväg till skolan. Sen är det lite bäddning och tvätt m.m innan det kommer barn igen efter skolan. En del barn är bara där efter skolan, som fritids och några sover över. Det beror på vad de fått för insats från kommunen.
 
Jag jobbade bara fm idag. Åkte och handlade mat och sen till Blomsterglädje och plockade ihop en hel del fina inneväxter. 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag kom hem fodrade jag och lagade till lite lunch till mig. En vegetarisk tallrik. Gott!
 
Promenerade och pratade samtidigt med grannen Susanne i telefonen. Vi bestämde att vi ska börja träna igen. Om några  veckor, när de kommer hem från sin resa.
 
Sen mockade jag 2 överfulla kärror i hagen och tog in Tindra i boxen för lite extra mat. Jag ska få köpa hö av Susanne till Tindra för att se om magen kan bli bättre. Jag tror faktiskt det. Det hjälpte sist iallafall.
 
 
I hagen har det börjat växa igen, det är ju runt 10 plusgrader.
 
 
De hade ca 300 kg att sälja, men jag tog bilen upp och hämtade ett par ikeasäckar så länge. Så hon fick börja att äta lite idag.
 
Sen packade jag upp hösilaget som var kvar på logen, så Tomas kunde hämta en ny senare.
 
Jag blev så trött så jag kände att jag blev tvungen att gå in och vila.... 
 
Lyssnat färdigt på Min fantastiska väninna. Det var bra, ser fram emot nästa del!

1 kommentarer

marianne

22 Jan 2020 11:23

Känner igen dina gardiner från ett par uppläggningsfat/skålar vi hade hemma då jag var barn.
Skönt att jobba kort dag.
Den andra boken är såååå bra, jag kunde knappt sluta lyssna, blev irriterad när någon ringde och störde...haha, aj är ju inne på den tredje, den är också svår att släppa, men på ett annat vis.

Jag gick också konsumtionslinjen, men slutade efter en termin, jag tyckte den var dödstråkig.
Efter nåt år med ströjobb sökte jag in på resturangskolan i Sandviken, den endas som fanns då, och utbildade mej till servitris, jag tänkte gå ett tredje år och bli kallskänka men jag fick ju Jovan istället. Jag sa att cirkeln är sluten nu eftersom det jobb jag fått på Öland är just som servitris, hoppas kroppen orkar bara.

Kommentera

Publiceras ej