Förmiddagen var seg. Kände mig trött och vädret var allt annat än lockande.
 
Ägnade tid åt en del telefonsamtal och datajobb. Vek tvätt, vattnade och en gjorde massa småplock. 
 
Efter kaffet gick jag ut och gick en kortare promenad. Det var så blåsigt. Värkte i kroppen och jag kände mig nästan sjuk. Men jag mockade iallafall och packade några säckar.
 
 
 
 
Gick in och åt lunch och gav hundarna mat.
 
Sen gick jag en lite längre promenad , men gud så trött jag var.
 
Hästarna fick lite mer mat och Tindra fick komma in en stund. Magen blir bättre och bättre verkar det som. 
 
Jag tog en kopp te och lade mig en liten stund under en filt och frös. Men sen tvingade jag mig upp för  jag skulle åka och handla och hämta paket. 
 
När jag kom hem var Tomas hemma och vi gick ut till djuren. När vi kom in lagade jag mat och Tomas badade Jim. Han har jättemycket mjäll! Jag blev först orolig att det var löss! Men jag frågade grannen (djursjukvårdaren) och hon sa också att det var mjäll. 
 
 
 
 
Jag ska köpa någon olja till honom med så hoppas jag att det snart det blir bättre.
 
Imorgon hoppas jag att jag är lite piggare. Ska till min barndomsvän Marie på kvällen.

1 kommentarer

Marianne

24 Jan 2020 10:14

Kämpigt när man är så där trött och matt, hoppas du inte ska bli sjuk nu bara.
Tur det var mjäll och inte löss, det hade blivit många pälsar att lus-sanera annars.

Jo jag såg nu att det är samma uppläsare på all böckerna, men det var så längesedan jag lyssnade på första så jag hade visst glömt hur hon lät. Det är nog runt 2 år sedan

Kommentera

Publiceras ej