Ute tidigt, så jag nöjde mig med att fodra. Skulle ju vara hemma hela dagen ändå.
 
Efter frukost gick hundarna och jag en långpromenad. Nu jäklar ska jag komma igång igen!!
 
Det var så skönt i solen!
 
 
 
När vi kom tillbaka  så fick Tindra komma in och äta (Hon är lite bättre i magen) och jag mockade hagen, nästan 2 kärror.
 
Gick in och lagade lunch, omelette, stekta grönsaker och ett par skivor kallrökt skinka. Mums!
 
Sen gick vi en timme till, hundarna och jag. Idag har jag bara lyssnat på Vinterpratarna i P1. Har laddat hem nästa allihop. Flera var väldigt bra!
 
 
 
När vi kom tillbaka fodrade jag igen och packade några påsar också.
 
Efter mellis så skulle jag klippa ut tyg till  en klänning, till mig. Mönstret var nytt och jag var slarvig och läste inte utan började bara klippa....Fasen det fattas några cm på bredden, för den är så vid nedtill.
 
 
 
 
 
 
 
 Men som tur var så frågade jag i en sygrupp och en tjej svarade som säljer tyg. Hon ska skicka en meter imorgon! 
 
Till kvällen blev det ugnsbakade grönsaker, hamburgare av fårfärs och kall yogurtsås.
 
 

3 kommentarer

Marianne

23 Jan 2020 21:02

Tur i oturen där med tyget, är det en klänning till dej själv eller något av barnen?
Skönt att Tindras mage är lite bättre, och att Allie är bra, det är så jobbigt när ens skyddslingar mår dåligt.

Ja, häng på utmaningarna, visst är de lite kul? Jag har läst de hos Jessica sen förra året och nu när hon skrev häromdagen blev jag sugen.
Ibland är boken så bra att det är svårt att sluta lyssna, det är därför jag har bestämt att stänga av senast 24, annars finns risk att jag sover ännu senare.

Marianne

23 Jan 2020 22:01

Det finns skog, men det är en annan sorts skog, jag kommer nog inte att gå i den så mycket när havet är så nära, bara 1 km från huset.
Jag känner ju en hel del folk där så jag kommer nog inte att känna mej lika ensam där som jag gör här, även om jag tycker om att vara ensam, kan det vara mysigt att kunna träffas så där apropå ibland, och att veta att OM jag vill så har jag vänner runtomkring mej.

Det med mästerkocken, undrar om det var en svår tävling direkt för att det är så hög nivå på årets deltagare. Jag tyckte det var synd att han åkte ut.
Jo det var tur att du fick tag på tyg så klänningen blir som det var tänkt.

Marianne

23 Jan 2020 22:34

Vad tycker du om uppläsaren i andra boken? Jag gillar inte hennes röst, och ibland låter det som om hon inte "läst på" ordentligt. Men boken är ju bra.

Kommentera

Publiceras ej