Jag har jobbat hela helgen. Jour fredag, lördag och söndag. Då börjar man 16 och slutar 7 på morgonen efter.
I lördags var jag tvungen att sova några timmar när jag kom hem eftersom det blev dåligt med sömn.
 
Men igår kom jag hem och hade fått sova, så då hann jag lite innan det var dags att åka tillbaka till jobbet.
 
I fredags var hovslagar Kalle för sista gången. Han ska börja jobba mer med sin far. Synd för oss, men vi fick ett namn på en kollega till dem som verkar vara bra! En islänning.
 
I lördags bev det i bara lite utejobb innan jag skulle åka igen, men igår blev det lite mer gjort.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag sydde lite och Tomas dammsög på fm. Efter lunch fixade jag en köttgryta tills en annan dag och en matlåda som jag skulle ha med mig. Jobbet i natt var lugnt och jag handlade på hemvägen imorse. 
 
Vi städade övervåningen och bytte lakan, sen utejobb som vanligt.
 
Till lunch gjorde vi kroppkakor och   sen var det dags att åka till nästa jobb.
 
Där var jag bara mellan 15.30 och 19.30, det var kul. Det var med barn jag jobbade. Nu är jag astrött, så godnatt!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

07 Jan 2020 09:56

Trist när en bra hovis slutar, hoppas den nya är lika bra, att han är islänning är väl ett stort plus?
Att du har tålamod att sy så mycket, fint blir det i allafall, när jag var yngre sydde jag mycket, kappor, kostymer, klänningar, barnkläder och allt möjligt, men nu skulle jag aldrig ha tålamod till det.

SV; vet inte om det är vädret som orsakade denna värk, jag spekulerar ju gärna och tänkte det kan vara spänningar som släppt inför allt detta med förändringarna, eller att jag blev brutalt inkastad i julstressen på jobbet och dessutom en massa nytt med självskanningen att lära sej. Men nu är det så gott som över för denna gång och kommer väl inte tillbaka förrän flytten.
Vet varför du missade tornet, vi hade fullt upp med att prata, haha
Vi har också så växlande temperaturer och svinkalla vindar vissa dagar, brrr
Vissa kunder har blivit som kompisar och jag har blivit hembjuden till några par, men det har aldrig passat, de kommer jag att sakna.
Det är läskigt med dessa kontakter, jag har aldrig vågat haft ljuststaken tänd när jag inte varit hemma


Kommentera

Publiceras ej