Igår började jag jobba kl 15 så först hann jag träffa smågrynen och Karin som var här.
 
Kan vi leka kurragömma? Du får räkna till 10.....
 
 
 
Foto: Emilia
 
 
 Birkir och Emilia
 
 
 
 
Em/kväll var jättebra på jobbet. Jag trivs så bra på gruppboende där det finns mycket att göra och man känner att man verkligen gör bra saker.  Har önskat att få jobba där på sommarvik. Hoppas på det!
 
Jag kom hem sent för jag handlade  på maxi klockan 22! När jag kom hem tog vi te och macka, för jag var hungrig och hade köpt gott stenugnsbakat olivbröd. 
 
Men nu får det vara slut på "mullandet" med bröd både nu och då. Jag såg mig själv i spegel hos sjukgymnasten imorse. Vågar inte ens väga mig, men bestämmer mig här och nu att det ska bli ändring! Om inte annat så  för mitt knä!
 
Men det var en väldigt bra sjukgymnast jag fick träffa. Jag hade dålig erfarenhet sedan sist.... men nu fick jag en äldre, i min ålder, som kändes erfaren och hon  var dessutom positiv!
 
Jag fick övningar och det kommer göra lite ont, men är inte farligt. Jag behöver bygga upp min framsida lårmuskel. Sen ska jag prata med ortopedtekniska om ett annat ilägg i skorna nästa gång jag ska dit.
 
Jag började jobba kl 13 idag. Hann hem och dricka kaffe och utejobba en stund innan dess.
 
När jag kom hem hade Tomas fixat tacos som vi åt till Sveriges mästerkock!  Mycket sallad och bara ett tortillabröd så blir det ganska nyttigt!
 
Nu är det snart kväller!

1 kommentarer

Anonym

09 Jan 2020 10:52

Men jisses så sent du handlade, är det ICA Maxi som har öppet så länge?
Jo, jag undrar vad jag gett mej in på, men det är bara att bita i det sura äpplet och tänka på april, då är jag på plats :)

Kommentera

Publiceras ej