Igår var det jobb hela dagen, på barnkortis. Började 8 och slutade 20,30. En jättemysig dag! Det är mycket att göra hela tiden så tiden går väldigt fort. Allt tar ju lång tid med barn som behöver mycket hjälp, så fm går åt till rutiner och på em delade vi på oss för aktiviteter. Jag var på biblioteket och läste en massa böcker. Så kul, jag gillar att läsa högt.
 
När jag slutade och kom hem hade Tomas gjort tacopaj! Det var gott! Vi åt och somnade sen till en film. Ha ha! Ja han såg nog lite mer än mig, tror jag.
 
Imorse gick vi upp 7 för Tomas skulle ut och jaga. Det var bra att jag kom upp och kunde börja greja med att ta bort ljusstakar och städa i köket.
 
Satte upp nya gardinerna och bytte köksmatta efter att ha skurat golvet och tvättat av fönstren på insidan.
 
Det blev bra. Men jag ska köpa lite nya växter imorgon innan jag fotar!
 
Gick ut i solen vid 11 tiden. Mockade i hagen och gick en promenad med hundarna. Det var kallt men skönt ändå, ingen blåst!
 
Efter sopplunch gick vi ut igen. Tindra är så lös i magen så hon ser för jäklig ut! Jag skäms , men det går inte att blöta ner henne varje dag i denna kyla. Men idag var jag tvungen att få bort det värsta iallafall. Tvättade rumpa och svans. Sen fick hon stå inne och äta några timmar.
 
Packade foder  och  gick sen en promenad igen innan kaffet.
 
Det kändes som om det var ljust lite längre  idag, det är ju underbart!
 
Till kvällsmat blev det ugnsbakad falukorv och mos. 
 
 
 
 
 
Nu har vi kollat på Så ska det låta och jag har skrattat så tårarna rann åt Måns och Per! Helt galna!
 
Imorgon fm ska Jim på behandling igen och sen jobbar jag på em.
 
Jim vill bli kliad av Tomas!
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer

marianne

20 Jan 2020 10:23

Per och Måns, jag skrattade också så tårarna rann, visste inte att Måns var sån komiker.
Jag såg Book of Mormons, för några år sedan, då var ju Per med, skrattade där också så jag knappt fick luft.
Stackars Tindra, hoppas hon blir bättre i magen snart.

Jo, det sägs att Borås är Sveriges regnigaste område, jag har lite koll på Norra Ölands väder, det är ungefär som här, men tror det är färre regndagar.
Det är nog inte aktuellt med GPS på Norriz, men visst skulle det vara roligt att veta. Husse säger att det är först nu de senaste tiden som han sprungit dit, att han brukar ligga inne och sova då han kommit hem, så det kan ju hända att det är små dagsutflykter, tidigare brukade jag titta till hönsen på kvällarna, och då har han ju inte varit där.

Marianne

20 Jan 2020 14:57

Igår började jag lyssna på tredje boken om Elena och Lila, hoppas den är lika bra som den innan, den var så romantisk på något vis.

Marianne

20 Jan 2020 22:28

Det var en lång arbetsdag, så det är bra att du trivs. Men ska du hinna träna också? Du gör ju en massa andra roliga/nyttiga saker.

Jag förstod inte heller varför hon kallar det utmaning, det är ju mer en fråga och fundering. Hon har skrivit en för varje dag så du kan se de hos henne.

Kommentera

Publiceras ej